Czas leci nieubłaganie. W roku 2007 minie już pięćdziesiąt lat od czasu, kiedy na drogach pojawił się fantastyczny bolid genialnego konstruktora Colina Chapmana – dwumiejscowy Lotus Seven. Brytyjska firma Caterham, która w roku 1973 zakupiła prawa do produkcji tego lekkiego samochodu sportowego z wzorcowymi właściwościami jezdnymi, produkuje następcę modelu Seven do dziś. Niedługo przed ukończeniem pięćdziesięciu lat wieku „siódemki” Caterham zdecydował się na radykalny krok. Po piętnastu latach przechodzą na emeryturę silniki K-Series, zastąpione zostaną nowymi jednostkami Ford Sigma. Zmiana dotyczyć będzie samochodów zamawianych od listopada, przy czym do pierwszych klientów Caterhamy z nowymi silnikami trafią na początku przyszłego roku.

Dokładnie przetestowany czterocylindrowiec Ford Sigma o pojemności 1,6 l oferowany będzie w dwu wersjach mocy, najmocniejsza wersja pojawi się w drugim kwartale 2007. Podstawowy Caterham Seven Roadsport 125, którego 125 koni na pierwszy rzut oka nie zapowiada specjalnych wrażeń, dzięki niskiej masie 550 kg przyśpiesza od 0 do 96 km/h w 5,9 s, zaś mocniejsza wersja Roadsport 140 z silnikiem o mocy 140 koni przyśpiesza w równe 5 sekund. Wyszczuplona wersja Superlight 140 z takim samym silnikiem, ale masą obniżoną do 500 kg, jest w stanie przyśpieszyć do 96 km/h w przeciągu zawrotnych 4,7 s. Według Caterhama nowy silnik zapewni jeszcze lepsze wrażenia z jazdy dzięki połączeniu równomiernego wzrostu momentu obrotowego, lekkiej budowy i aksamitnego dostarczania mocy.