Logo

Nowości 2003

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Alfa Romeo 147 GTANa wiosnę tego roku w polskich salonach Alfy pojawi się model 147 GTA. Samochód jest napędzany silnikiem 3.

2 V6 o mocy 250 KM. Jego cena ma wynosić kilkanaście tysięcy złotych mniej niż modelu 156 GTA. Oprócz tego firma zapowiada wprowadzenie nowego modelu Sprint. Niestety, bliższe szczegóły są na razie nieznane.AudiDwie nowości: A3 (z płytą podłogową nowego Golfa) - zadebiutuje w czerwcu z silnikami o mocy od 100 do 350 KM - oraz A6 - auto ma mieć aluminiową, bardziej kanciastą karoserię. Premiera w sierpniu.BMW Z4Roadster Z4 nie będzie z pewnością częstym gościem na naszych drogach. BMW zapowiada także produkcję innej nowości - kolejnej generacji serii 5. Auto ma designersko przypominać "siódemkę". Najprawdopodobniej podczas salonu genewskiego zobaczymy auto studyjne zapowiadające nowe BMW. CitroĎn C3 PlurielFrancuzi w tym roku skupią się przede wszystkim na lansowaniu zeszłorocznych nowości: pojazdu wielozadaniowego C3 Pluriel oraz znacznie zmodyfikowanego Berlingo. Pod koniec tego roku można spodziewać się studyjnej wersji następcy Saxo - C2 będzie oparte na zmodyfikowanej płycie podłogowej C3. Do napędu posłużą m. in. diesle o małej pojemności z bezpośrednim wtryskiem Common Rail powstałe we współpracy PSA z Fordem. Daewoo NubiraNowo powstała spółka Daewoo z GM-em chce wrócić do rynkowej gry. Pierwszym nowym autem będzie druga generacja Nubiry. Niestety, żerańska fabryka ma niewiele wspólnego z koreańską spółką, więc najnowszy produkt Daewoo prawdopodobnie nie trafi do Polski.Ford Streetka i C-MaxFocus w zeszłym roku był najchętniej kupowanym autem na świecie (wyprzedził nawet swojego starszego i utytułowanego konkurenta Volkswagena Golfa). Szefowie firmy z Kolonii zdają sobie sprawę, że dobre wyniki sprzedaży nie będą trwały wiecznie i już zlecili pracę nad kolejną generacją popularnego kompaktu. Przedsmakiem nowego auta jest koncepcyjny C-Max - minivan oparty na podzespołach następcy obecnego Focusa. Ten model w produkcyjnej wersji ma zostać zaprezentowany w marcu podczas tegorocznego salonu genewskiego. Na klasyczny kompakt przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać - najprawdopodobniej do 2004 roku. Polscy klienci Forda będą mogli kupić na indywidualne zamówienie małego roadstera na bazie Ka - StreetKa.Fiat Stilo Multi WagonOd marca w polskich salonach Fiata rynkową premierę będzie miało Stilo w wersji kombi (Multi Wagon). Rodzinna wersja włoskiego kompaktu będzie napędzana 4 silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o mocach od 80 do 133 KM. Znacznie ważniejsza sprawa dla Fiata to prezentacja nowego przedstawiciela segmentu "maluchów" - Smalla. Produkcja auta będzie odbywała się w tyskich zakładach Fiata. Premiera na wiosnę, sprzedaż od września.JaguarPodobnie jak jest w przypadku innych firm, również Jaguar zajmie się wprowadzeniem do sprzedaży zeszłorocznego debiutu - nowego XJ-a. Samochód ma karoserię w całości wykonaną z aluminium. Do napędu posłużą 4 jednostki o mocy od 238 do 395 KM. Wszystkie modele są wyposażone w 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów. W aucie zastosowano też pneumatyczne zawieszenie.Honda AccordJapończycy postanowili poprawić swoją pozycję w klasie średniej. Poprzednia wersja Accorda uchodziła za zbyt ugrzecznioną i nie przypadła do gustu młodszej klienteli. Najnowsza generacja auta może wszystko odmienić, spowodować zmianę wizerunku Hondy wśród potencjalnych klientów. W polskich salonach firmy najnowszy Accord będzie oferowany prawdopodobnie od lutego. Cena auta z 2-litrowym silnikiem (155 KM) ma kształtować się na poziomie 90 tysięcy złotych. Hyundai Getz i AccentW tym roku nie należy się spodziewać większych nowości u Hyundaia. Na naszym rodzimym rynku Koreańczycy chcą przeprowadzić jednak gruntowne zmiany. Pierwsza z nich to wycofanie z oferty samochodów ciężarowych. Oprócz tego w Polsce nie będziemy już mogli kupić limuzyny XG ani mniejszej Sonaty. Nie przewiduje się też wprowadzenia do sprzedaży minivana Matriksa. Polskim klientom pozostają Atosy (także w wersji van), odmłodzona wersja Accenta, Elantra, sportowe Coupé oraz terenowe Santa Fe i następca Gallopera - model Terracan. LanciaJeśli kłopoty koncernu nie pokrzyżują planów, nowością tego roku będzie kolejna generacja małej Lancii Y. Pojazd ma być zbudowany na płycie podłogowej obecnej generacji Punto. Najprawdopodobniej auto podzieli z Fiatem także jednostki napędowe. Stylistycznie mała Lancia ma nawiązywać do luksusowego modelu Thesis - identyczny kształt grilla, podobnie ukształtowane reflektory. Nissan MicraDziesięć lat bez większych zmian stylistycznych to bardzo długo - nawet dla popularnego, małego autka miejskiego. Podczas zeszłorocznego salonu w Paryżu zaprezentowano najnowszą generację Micry. Jej rynkowy debiut odbędzie się w styczniu. Polski importer zapowiada, że samochód ma kosztować około 36 tys. złotych. W standardzie znajdziemy dwa airbagi, ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. System bezkluczykowy i przesuwana tylna kanapa będą dostępne w wyższych standardach. Podstawowy silnik Micry rozwija moc 65 KM. Mocniejsza 80-konna jednostka 1.2 może być wyposażana zarówno w skrzynię automatyczną, jak i manualną (podobnie silnik 1.4 o mocy 88 KM). Dla zwolenników spokojnej jazdy przygotowano także 65-konnego diesla z bezpośrednim wtryskiem typu Common Rail (produkcji Renault). Platforma nowej Micry posłuży do budowy kolejnej generacji Clio. Mazda RX-8 i Mazda 2Wielkie nadzieje na sukces firma pokłada w produkowanej w europejskich zakładach Maździe 2. Samochód ma wspólną platformę z Fordem Focusem, co znacząco wpłynęło na obniżenie kosztów. W Polsce Mazdę 2 będzie można kupić w pierwszej połowie tego roku. Drugą nowością jest RX-8 - sportowe auto napędzane 240-konnym silnikiem Wankla. Rynkiem zbytu dla tego pojazdu będą przede wszystkim Stany Zjednoczone.Mercedes GTSNajwiększymi nowościami stuttgartczyków będą z pewnością wersja kombi klasy E oraz nowe CLK. W sprzedaży auta pojawią się już w kwietniu (po premierze w Genewie). Nie zdecydowano jeszcze, czy na europejskie rynki ze Stanów trafi GTS - połączenie luksusowej limuzyny z rodzinnym kombi. Opel Astra III i MerivaMicrovan Meriva (bazujący na Corsie) trafi na nasz rynek najprawdopodobniej w pierwszej połowie roku. W Genewie zobaczymy natomiast Vectrę Signum. Prawdziwą atrakcję Opel zostawił na salon we Frankfurcie. Tam zamierza oficjalnie zaprezentować trzecią generację Astry. Jej sprzedaż rozpocznie się jednak dopiero w 2004 roku. Peugeot 307 CCJuż podczas salonu genewskiego zobaczymy najprawdopodobniej produkcyjną wersję 307 CC. Ponadto na jesiennym salonie we Frankfurcie Peugeot zaprezentuje studium następcy produkowanej od wielu lat "406" - model 407. Z samochodów produkcyjnych w Niemczech zobaczymy najprawdopodobniej małą "107" - miejskie auto z odsuwanymi bocznymi drzwiami. Porsche CayenneMiłośnicy terenowej jazdy pod znakiem luksusu będą zadowoleni - już od stycznia za jedyne 72 tys. euro można kupić 340-konną wersję terenowo-sportowego Porsche. Topowa wersja Cayenne'a o mocy 450 KM kosztuje w Polsce 121 tys. euro. Smart RoadsterW Europie Zachodniej samochód można było już zamawiać pod koniec ubiegłego roku. 82 konie mocy przy niespełna 800 kg masy własnej zapowiadają niezłe przyspieszenie i dobrą zabawę. Samochód trafi do Polski najprawdopodobniej w maju. Cena i wyposażenie nie są na razie znane. Volkswagen New Beetle Cabrio, Golf V i TouranVolkswagen zapowiada wiele nowości. Pierwszą z nich będzie Touran. Samochód miał być pokazany już podczas zeszłorocznego salonu w Paryżu, jednak z nieznanych powodów firma z tego zamiaru zrezygnowała. Auto oparte jest na podzespołach najnowszej generacji Golfa V. Touran może zabrać na pokład do 7 osób. Paletę silników otwiera benzynowa jednostka z bezpośrednim wtryskim FSI o pojemności 1,6 litra. Na największe wydarzenie dla firmy (prezentację Golfa V) przyjdzie nam poczekać do salonu wrześniowego we Frankfurcie. "Na otarcie łez" w marcu podczas salonu w Genewie europejskiej publiczności zostanie zaprezentowany oficjalnie Beetle Cabrio. Renault Espace i ScÉnicFrancuzi zaprezentują minivana na bazie nowego Mégane'a - drugą generację Scénica. Nieoficjalnie wiadomo, że auto powstanie w dwóch wersjach - zwykłej (5-osobowej) oraz przedłużonej Grand (7-osobowej). Oprócz tego Renault wylansuje Espace'a.Seat CordobaUwaga Seata będzie się skupiała na lansowaniu premier zeszłego roku - przede wszystkim Cordoby. W połowie stycznia samochód zostanie oficjalnie zaprezentowany w naszym kraju, niedługo po tym rozpocznie się jego sprzedaż. Klienci będą mieli do wyboru 3 jednostki benzynowe i 3 wysokoprężne o mocy od 64 do 130 KM. Najmocniejszy diesel bedzie oferowany z 6-stopniową skrzynią manualną. Dokładne standardy wyposażeniowe i cena nie są na razie znane. Przypuszczalnie podstawowa wersja będzie kosztowała około 42 tys. złotych.Toyota Land CruiserNajważniejszą nowością Japończyków będzie Avensis. Samochód jest dłuższy, wyższy i szerszy od poprzednika. Do wyboru trzy wersje nadwoziowe (sedan, hatchback i kombi) z dwoma silnikami benzynowymi i dwoma dieslami. Oprócz tego na początku roku do sprzedaży wejdzie nowy Land Cruiser. Volvo XC 90XC 90 zadebiutowało pod koniec zeszłego roku. Po krytyce na temat układu jezdnego firma zdecydowała się na pewne modernizacje, co spowodowało wstrzymanie wydawania samochodów. Oprócz XC 90 firma wprowadzi na rynek S60 R oraz V70 R - usportowione modele z napędem 4x4.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: