Minął prawie rok od debiutu Jaguara XK, którego po raz pierwszy zaprezentowano na salonie samochodowym w Frankfurcie. Teraz Jaguar prezentuje sportową wersję auta – model XKR. Chociaż podstawowy 8-cylindrowy silnik oferuje 298 KM, ostrzejsza wersja XKR dostarcza 420 KM i 560 Nm. Doładowany ośmiocylindrowy silnik 4,2 V8 Supercharged znajdziemy także pod maską Range Rovera Sport.
Jaguar XKR przyśpiesza do 60 mph (96 km/h) w 4,9 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Ciekawa jest także elastyczność – od 50 do 70 mph (80 – 112 km/h) auto przyśpiesza w 2,5 s. Zmiana biegów odbywa się poprzez 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów z możliwością zmiany przełożeń manetkami przy kierownicy. Nie zabrakło elektronicznie sterowanego układu zawieszenia CATS (Computer Active Technology Suspension) czy przepięknych 19- i 20-calowych kół.
Konstrukcja w całości wykonana z aluminium pozwoliła uzyskać niską masę własną – masa 1665 kg oznacza zaoszczędzenie 70 kg w stosunku do poprzedniej generacji, w wypadku wersji ze składanym dachem, wynik ten jest jeszcze lepszy – masa 1715 kg, czyli 100 kg mniej w stosunku do poprzednika. Jaguar XKR dostępny będzie od lipca, cena podstawowa wynosi 67.495 funtów (ok. 390.000 zł).