- Nowy wygląd, mocno unowocześnione wnętrze i zaawansowane multimedia. Opel pokazał nowe wydanie Mokki
- Opel Mokka dostępny będzie z silnikami spalinowymi, miękką hybrydą i w wersji elektrycznej
Opel obchodzi właśnie 125. rocznice rozpoczęcia produkcji w zakładach Opla w Russelsheim. Nowa odsłona jednego z aktualnie największych motorów napędowych marki pasuje na tę okazji jak ulał. Florian Huettl, dyrektor generalny marki Opel, tak opisuje premierę:
Nasza Mokka to bestseller. Śmiały, przejrzysty i niepowtarzalny - samochód pełen charakteru, który zdecydowanie wyróżnia się w tłumie. Właśnie dlatego tylko delikatnie wyostrzyliśmy jego współczesny design za pomocą nowego logo Opel Blitz i elementów graficznych. Największą zmianę odnajdujemy we wnętrzu. Kokpit wydaje się teraz jeszcze bardziej przejrzysty i nawiązuje do grafiki Opel Vizor, charakterystycznego przedniego pasa samochodu. Ponadto, kierowca i pasażerowie nowej Mokki mogą korzystać z systemu multimedialnego nowej generacji.
Dalsza część artykułu znajduje się pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoNowy Opel Mokka - wygląd, co się zmieniło. Zobacz zdjęcia
Opel Mokka zachowuje swoje wyraziste linie, które zyskały uznanie klientów, a nowe logo "Blitz" oraz elementy graficzne jeszcze bardziej wyróżniają ten model na tle konkurencji. Czarny pas Vizor zintegrowany z nowym logo i reflektorami tworzy spójny element designu.
Przeczytaj także: Pani prawnik pokazała, jak przekracza prędkość o 85 km/h. Samorząd radcowski reaguje
Opel pokazał na razie kilka zdjęć nowej Mokki. Jedno widzieliście w otwarciu artykułu, pozostałe zamieszczamy w galerii poniżej:
Nowy Opel Mokka - wnętrze
Nowa Opel Mokka kontynuuje swoje podejście opierające się na zrównoważonym wykorzystaniu zasobów naturalnych we wnętrzu. Wszystkie obicia i tapicerka zostały wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. Wizualnie, podejście „detox” - czyli skupienie się na najważniejszych elementach - zajmuje centralne miejsce. Kierownica, spłaszczona u góry i u dołu, nie tylko oddaje sportowy charakter samochodu, ale także przenosi Opel Vizor do wnętrza kabiny pasażerskiej wraz z nowym logo Blitz pośrodku, nawiązując do stylistyki „Opel compass” nadwozia z jego poziomymi liniami.
Konsola środkowa między przednimi fotelami, w matowym srebrnym odcieniu, jest teraz bardziej wyrazista niż wcześniej. Projektanci i inżynierowie zintegrowali sterowanie niektórymi ustawieniami poprzez centralny, kolorowy ekran dotykowy. Cały projekt deski rozdzielczej wydaje się świeższy i atrakcyjniejszy, ma sprawiać wrażenie, że pochodzi z samochodu klasy wyższej. Na przykład design przełączników elektrycznego hamulca postojowego i wybieranych trybów jazdy (w Mokka Electric i wariantach automatycznych) pochodzi z zupełnie nowego Opla Grandlanda.
Nowy Opel Mokka - system multimedia
Nowy system multimedialny i nawigacyjny podnosi Mokkę na wyższy poziom. Udoskonalony crossover oferuje teraz 10-calowy cyfrowy ekran informacyjny dla kierowcy oraz duży kolorowy ekran dotykowy. Można go obsługiwać za pomocą widżetów, podobnie jak smartfon. Na centralnym ekranie można ustawić wirtualne skróty, a różne zestawienia kolorystyczne oferują wiele opcji personalizacji.
System rozpoznaje prywatny profil kierowcy na podłączonym smartfonie, a aktualizacje map są przeprowadzane w trybie OTA. Dostępna jest również opcja 180-stopniowej kamery cofania zapewniającej doskonałą widoczność podczas manewrowania w mieście. Nowa Mokka umożliwia bezprzewodowe ładowanie smartfonów. Urządzenia przenośne, takie jak smartfony i tablety, można również podłączyć za pomocą wtyczki USB-C w konsoli środkowej.
Przeczytaj także: Ten problem dotyczy 98 proc. kierowców. Teraz policjanci zatrzymują i sprawdzają
Nowy Opel Mokka - silniki.
Do wyboru będzie kilka wersji crossovera. Elektryczna i hybrydowa. W pełni elektryczna, nowa Mokka jest teraz dostępna z silnikiem elektrycznym o mocy 156 KM i akumulatorem 54 kWh. Nowa Mokka może przejechać nawet 403 km wg WLTP. Druga propozycja to Mokka Hybrid z technologią 48 V. Napęd łączy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 136 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 28 KM oraz nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Deklarowane zużycie paliwa wynosi zużycie paliwa 4,9 l/100 km.
W ofercie dostępne będą także klasyczne spalinowe wersje z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 100 oraz 130/136 KM. Mocniejszy wariant dostępny jest odpowiednio z ręczną lub automatyczną skrzynią biegów.