Opuszcza je 60 aut na godzinę, co w skali roku daję liczbę 220 tys. egzemplarzy. Większość z nich trafi na rodzimy rosyjski rynek oraz do krajów Wspólnoty Niepodległych Państw, gdzie inne modele z Togliatti cieszą się dużą popularnością.Pierwszy rzut oka na bryłę auta przywodzi na myśl konstrukcje zachodnie. I nie bez przyczyny, bo wzoremdla rosyjskich projektantów były nadwozia Opla Corsy B, Fiata Bravo oraz Toyoty Starlet. Nowa konstrukcja została starannie dopracowana pod względem technicznym. Producent zamierza sprzedawać swój najnowszy produkt także w Europie Zachodniej. Nieduży kompakt, który jest następcą popularnej Samary, występuje w trzech wersjach nadwoziowych: jako sedan, hatchback oraz nieco większe i bardziej uniwersalne kombi. Wnętrze może pomieścić do pięciu osób. Dostępny będzie tylko jeden silnik benzynowy o poj. 1,6 litra w wersji 8- bądź 16-zaworowej o mocach 79 lub 102 KM. Jednostka ta spełnia surowe normy Euro 3 i 4. W wyposażeniu modelu podstawowego mają się znaleźć m.in.: poduszka powietrzna kierowcy, wspomaganie układu kierowniczego oraz elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne. Sprzedaż w Europie ruszy w drugiej połowie przyszłego roku. Cena najtańszej wersji nie powinna przekroczyć 30 tys. zł.
Nowy styl Łady
Po trzech latach od prezentacji prototypu Łada Kalina trafia do seryjnej produkcji. Nowoczesne i zrobotyzowane linie montażowe ruszyły 18 listopada.