Podczas Powstania Warszawskiego zasłynął jako konstruktor i spiker powstańczej radiostacji „Burza”. W szeregach Armii Krajowej nosił pseudonim „Rybka”.

Po wojnie (ponoć za pół litra wódki) odkupił motocykl BMW, którym od 1947 r. z sukcesami startował zarówno w wyścigach, jak i rajdach. Był m.in. reprezentantem Polski w Sześciodniówkach FIM.

Pod koniec lat 60. Włodzimierz „Dyzio” Markowski przesiadł się do samochodu. W 1968 r. zwyciężył w Rajdzie Dolnośląskim, a 1971 r. wygrał Rajd Mazurski (oba zwycięstwa w Porsche 912). W 1971 r. zdobył szarfę wicemistrza Polski (Porsche, Polski Fiat 125p). Reprezentował PZM w wielu zagranicznych rajdach (m.in. w 1968 r. w Rajdzie Monte Carlo).

Podczas blisko dwudziestoletniej kariery rajdowej startował w barwach Automobilklubu Warszawskiego, Automobilklubu Olsztyńskiego i Automobilklubu Warmińsko Mazurskiego.

Włodzimierz Markowski zmarł 28 maja; miał 86 lat.

(informacja własna)