Ale tak było jeszcze wczoraj. Dziś, na nowe stu- i tysiąclecie, japoński reprezentant klasy średniej przedstawia wyniki radykalnych zmian w dziedzinie designu. Już na pierwszy rzut oka widać, że karoseria została właściwie w całości przejęta z zaprezentowanego na salonie w Paryżu 2000 studium o nazwie Fusion. Wielkie reflektory i rzucające się w oczy ogromne wloty powietrza tchną dynamiką, kopulasto poprowadzona linia boczna przypomina sprężone do skoku zwierzę - i tylko bardzo ugrzeczniony tył świadczy o tym, że śmiałość designerska chwilami projektantów opuszczała. No, ale ważne, żeby inne cechy dorastały odwagą do nadwozia. A wygląda na to, że właśnie tak jest - zarówno limuzyna, jak i kombi bardzo "urosły" w każdą stronę. Długość nowej wersji wynosi 4,57 dla limuzyny i 4,68 m dla kombi (poprzednik odpowiednio 4,52/4,58), przy czym rozstaw osi zwiększono z 2,60 do 2,68 m - bez wątpienia są to wymiary bardziej przyjazne rodzinie. O 4,5 cm zwiększyła się szerokość karoserii (do 1,76 m), natomiast wysokość wynosi teraz 1,48 m. Oznacza to z pewnością większe możliwości wygodnego podróżowania nawet postawnym i wysokim pasażerom. Co przy tym ciekawe, auto pozostanie w tej samej klasie wagowej (odpowiednio 1300/1360 kg).Wiele zadowolenia przyniesie obcowanie z na nowo ukształtowaną konsolą środkową i bardzo solidnym wykończeniem. Niezrozumiałe jest tylko, dlaczego klasyczne, analogowe instrumenty umieszczono nietypowo i dla marki, i dla segmentu rynkowego poza polem widzenia kierowcy, na środku deski rozdzielczej.Pod względem układu jezdnego i napędowego Nissan oferuje obecnie sporo możliwości - poczynając od wielkich kół 205/60 R 16, poprzez opcjonalny napęd na obie osie (tylko dla kombi, limuzyna dostępna jest tylko z napędzanymi przednimi kołami), po techniki wtrysku bezpośredniego. Wyposażona w takie zasilanie jednostka czterocylindrowa o pojemności 2,5 litra rozwijać ma moc 170 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 245 Nm. Jako mniejsza alternatywa pozostaje znany już dwulitrowy silnik o mocy maksymalnej wynoszącej 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm. Tę ostatnią jednostkę napędową na życzenie można połączyć z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów typu CVT (constantly variable transmission, przekładnia stałozmienna).
Galeria zdjęć
Odważne posunięcie
Odważne posunięcie