Opel już teraz oferuje system AFL (Adaptive Forward Lighting – czyli lampy przystosowawcze). W modelach Astra, Meriva, Corsa, Signum czy Vectra można więc dokupić lampy oświetlające zakręt. W tym roku Opel zaprezentuje nową generację lamp AFL, które oprócz oświetlania zakrętu będą mogły ustawić jeden z dziewięciu trybów świecenia, dostosować promień światła do prędkości jazdy i profilu jezdni. Do świateł dziennych wykorzystane zostaną diody LED, które zaoszczędzą do 0,2 l paliwa na 100 km.
Promień światła zmieniać się będzie dzięki inteligentnej elektronice, która oceniać będzie dane z czujników. Komputer analizować będzie prędkość i kierunek jazdy, warunki atmosferyczne czy stan jezdni. Drogę śledzić będzie kamera, która przekazywać będzie informacje do komputera pokładowego. Na podstawie otrzymanych danych zadecyduje on o ustawieniu lampy.
Opel twierdzi, że nowy system doskonale dostosowano do kształtu lampy, który nijak nie ogranicza promień światła nawet we skrajnych ustawieniach.
Dobre oświetlenie = bezpieczna jazda
Ważność dobrego oświetlenia dla bezpiecznej jazdy Opel dowodzi statystykami. Aczkolwiek w nocy ruch jest mniejszy, co oznacza o 33 % wypadków mniej niż w dzień, ich konsekwencje są o wiele gorsze. Wypadki, przy których dochodzi do poważnych obrażeń, a nawet świerci, w nocy jest dwa razy więcej niż w dzień.
W dodatku kierowcom powyżej 40 lat wieku przy złych warunkach świetlnych pogarsza się wzrok. Zwłaszcza w Europie za kierownicą pojawia się także coraz więcej seniorów. Podczas gdy dwadzieścia lat temu tylko jeden z dziesięciu niemieckich kierowców miał powyżej 60 lat, dziś jest to jeden z czterech.
Opel Insignia zadebiutuje w lipcu podczas londyńskich targów samochodowych. Producent oczekuje duże zainteresowanie nowym systemem, gdyż system AFL obecnej generacji wybrało w zeszłym roku 45 procent nabywców modelu Signum i 33 procent kupujących model Vectra.