Ta marka od wielu lat jest liderem, a produkowane w Polsce modele cieszą się dużą popularnością w całej Europie. Zdaniem d'Arche'a głównym powodem osłabienia rynku jest niekontrolowany napływ pojazdów używanych. "W większości są to samochody ośmioletnie i starsze. Nie trzeba nikogo przekonywać, jak negatywny wpływ ma ten import na ekologię i bezpieczeństwo na naszych drogach. Niebawem także państwo będzie zmuszone wydać niemało pieniędzy na ich utylizację. Nie bez znaczenia są także zmiany przepisów podatkowych dotyczących tzw. aut z kratką". Mimo tego Fiat Auto Poland nie traci impetu i wzbogaca ofertę nowych modeli. "Niedawno wprowadziliśmy do sprzedaży nową Multiplę oraz Pandę 4x4 w bardzo konkurencyjnych cenach. W listopadzie ofertę poszerzy Lancia Musa, a na początku przyszłego roku także Fiat Idea i Alfa Romeo Crosswagon 4x4" - dodaje d'Arche.W ostanich 9 miesiącach Fiat Auto Poland sprzedał 44 070 aut osobowych, co stanowi 3-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2003 r.
Optymizm lidera
W czasie, gdy sytuacja na rynku nowych samochodów w Polsce nie nastraja optymistycznie, walka o klienta nabiera szczególnego kolorytu. O ocenę obecnej sytuacji poprosiliśmy Fabrice'a d'Arche'a dyrektora handlowegoFiat Auto Poland.