Wiadomości Aktualności Pięć metrów luksusu

Pięć metrów luksusu

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

W nowym A6 harmonijniej niż w A8 z silnikiem W12 wkomponowano nowy znak rozpoznawczy Audi - olbrzymi grill silnika. Dynamiczne kontury boków, profil przypominający nadwozie coupé oraz wyraziście zarysowany kufer sprawiają, że samochód wygląda ładnie z każdej strony.

Pięć metrów luksusu
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Pięć metrów luksusu

Ale design to niejedyny element, który sprawia, że nowy pojazd z Ingolstadt jest ciekawym autem. Mierzący 4,92 m samochód znacznie przekracza dotychczasową wielkość klasy wyższej Audi. Jeśli wziąć pod uwagę, że A6 ma 1,86 m szerokości, daje to w sumie ponad 9 m2 potrzebnej powierzchni parkingowej - prawdziwie królewski rozmiar. W porównaniu z konkurentami wygląda to także bardzo okazale - BMW serii 5 jest o 8 cm krótsze, a Mercedes klasy E o 10 cm. Poprzednie A6 mierzyło "zaledwie" 4,8 m.Nie tylko dla bokserówWrażenie olbrzymiej przestrzeni utrwala się jeszcze bardziej, gdy usiądziemy we wnętrzu urządzonym z dbałością o szczegóły. Piątka dorosłych osób będzie podróżować A6 w naprawdę komfortowych warunkach, nawet jeśli miejsce za kierownicą zajmie mierzący 2,02 metra wzrostu bokser Vitalij Klitschko, a za nim usiądzie jego "mniejszy" brat Wladimir mierzący 2 metry. Na centralnym panelu deski rozdzielczej znajdują się przełączniki do obsługi elektromechanicznego hamulca postojowego oraz przyciski do systemu MMI (obsługa klimatyzacji, radia, nawigacji) zapożyczonego z A8. Sportowy design kokpitu uzyskano dzięki prostemu zabiegowi stylistycznemu - górna część panela środkowego jest skierowana w stronę prowadzącego - właściciele nowych BMW "piątek" będą zazdrościć. Patent z deską to zresztą niejedyny powód, który może spędzać sen z powiek szefom BMW. A6 ma być najbardziej sportowym autem w klasie i to bez aktywnego układu kierowniczego i jezdnego (ma je BMW). Audi stawia przy tym na nowe, czterowahaczowe zawieszenie przednie i sprawdzone w modelu A8 zawieszenie tylne oparte na trapezowych wahaczach. Wszystkie te zmiany udało się uzyskać przy zaledwie 40-kilogramowej zwyżce masy. Było to możliwe dzięki wykonaniu z aluminium przedniej maski, profili progów, błotników, tylnej półki i tylnego pasa. Dzięki wzmocnieniom środkowego słupka i drzwi auto ma pomyślnie przejść także przez amerykańską próbę zderzenia bocznego z SUV-em. Mocne silniki oraz napęd 4x4Najmocniejszy silnik 4.2 V8, rozwijający moc 335 KM (420 Nm) występuje wyłącznie ze skrzynią automatyczną i napędem 4x4. Oprócz tego do gry wchodzą dwie nowe jednostki V6. Motor o pojemności 3,2 litra jest wyposażony w bezpośredni wtrysk benzyny (255 KM, 330 Nm), a diesel 3.0 ma bezpośredni wtrysk Common Rail z piezowtryskiwaczami (do pięciu faz wtrysku na suw, 1600 barów). Latem pod maską A6 pojawi się także 2.0 TDI (140 KM). Niestety, ceny w stosunku do poprzednika wzrosną o około 3 tys. euro.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy: