Logo
WiadomościAktualnościPiękne dziedzictwo

Piękne dziedzictwo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Brytyjskie konsorcjum Phoenix, które w maju przejęło Rovera od BMW za symboliczne 10 funtów, nie zwlekało długo z prezentacją nowego modelu. Ta grupa brytyjskich biznesmenów pod przewodnictwem byłego dyrektora zarządzającego firmy Rover Johna Towersa zdecydowała się pokazać pierwsze zdjęcia modelu 75 w wersji Estate, który w sprzedaży pojawi się u nas i na innych rynkach europejskich, jednak zapewne nie wcześniej niż w przyszłym roku.

Piękne dziedzictwo
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Piękne dziedzictwo

Wtedy okaże się, czy stylowe kombi, postrzegane jako dziedzictwo z czasów panowania BMW, pozwoli Roverowi odrodzić się jak feniksowi z popiołów.Opracowany samodzielnie przez Rovera 75 Estate prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Przód nadwozia i kokpit przejęty zostały bez zmian z limuzyny. Czworooka "twarz", barokowo prowadzone linie i klasyczna architektura wnętrza.Harmonijna linia boczna nawiązuje do touringów BMW, natomiast zaokrąglony tył przypomina nieco wcześniejszego partnera - Hondę. To raczej przypadek. Natomiast całkiem świadomie zrezygnowano ze zwiększenia przestronności przedziału bagażowego na rzecz eleganckiej stylistyki. Maksymalna pojemność 1500 l plasuje szykownego "brytyjczyka" raczej w dolnych granicach klasy wyższej, ustępuje jednak niewiele pojemności przestrzeni bagażowej byłego "brata" BMW 5 touring (1525 l).Kombi Rovera, jedyne w ofercie brytyjskiego producenta, nie musi się wstydzić swoich zdolności transportowych. W standardowym ekwipunku posiadać ma szereg detali umożliwiających sprawne przewiezienie rozmaitych ładunków. Należy do nich np. asymetrycznie dzielona i składana tylna kanapa, schowki w podłodze, siatki i uchwyty zapobiegające przesunięciu pakunków oraz osobno otwierana szyba w pokrywie bagażnika. 75 Estate dostępny będzie z samopoziomującym zawieszeniem. Czy jednak ten praktyczny element wyposażenia, przydatny zwłaszcza w kombi, oferowany będzie seryjnie, jeszcze nie wiadomo. Na liście opcji znajdują się m.in. układy zwiększające bezpieczeństwo aktywne: kontrola trakcji ETC (seryjnie od wersji 2.0) i po raz pierwszy także system poprawy stabilności ESP.Poza tym wersje wyposażeniowe i silnikowe raczej się nie będą różniły od limuzyny, tzn. że do wyboru będą trzy jednostki benzynowe współpracujące z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i jedna wysokoprężna z przekładnią manualną (por. inf. na górze).Możliwe, że pod mającą długą tradycję marką MG pojawią sie w późniejszym terminie także bardziej sportowe pochodne oraz model 75 Coupé. Trudno jednak dziś przewidzieć, jak potoczą się losy Rovera. Wiele zależy od cen, także od ceny 75 Estate. Przewidywane dopłaty wynoszą ok. 1500-4500 tys. do ceny limuzyny, co oznaczałoby u nas w najlepszym razie ok. 55 tys. DEM za wersję podstawową. Oficjalnie mówi się, że ceny pozostaną konkurencyjne.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: