Pierwszy Milion to jedyny magazyn na rynku, który zamiast na wielkim biznesie i rynkach finansowych, skupia się na sprawach ważnych dla zwykłych polskich przedsiębiorców, właścicieli niedużych firm. Czasopismo adresowane jest również do ludzi, którzy rozważają założenie własnej działalności i poszukują prostych wskazówek, jak krok po kroku osiągnąć ten cel. Pracownicy na etatach, absolwenci uczelni czy kobiety powracające na rynek pracy po urodzenia dziecka znajdą w magazynie pomysły na własny biznes, przepis na realistyczny biznesplan i oparte na doświadczeniu porady przedsiębiorców, których firmy odniosły sukces.

„To rynkowa nisza, której nie zagospodarował na razie żaden wydawca. Zdecydowaliśmy się sprawdzić jej potencjał, dlatego testujemy formułę Pierwszego Miliona” - mówi Paweł Tomaszek, dyrektor wydawniczy magazynów w Ringier Axel Springer Polska.

Redakcja Pierwszego Miliona przy wsparciu specjalistów wskazuje pomysły na biznes i drogę ich realizacji. Temat numeru – „10 biznesów odpornych na kryzys” – przedstawia nisze, które rozwijają się pomimo gospodarczego spowolnienia, np. branża wellness, zawód guwernantki czy aplikacje IT dla rolnictwa. W rubryce „Milion pomysłów” redakcja podpowiada też, jak krok po kroku przygotować rozsądny biznesplan i gdzie szukać inspiracji dla własnego biznesu.

Pomysły na firmę ilustrują historie ludzi, którzy wykorzystali swoją szansę i prowadzą zyskowne przedsiębiorstwa. W dziale „Od zera do milionera” o swoich sukcesach i porażkach opowiada Zbigniew Grycan, biznesowym doświadczeniem dzielą się właściciele sklepów i warsztatów rowerowych, a twórcy mobilnych aplikacji mówią, jak zarobić, oferując nowe technologie taksówkarzom.

„Pracując nad Forbesem – opiniotwórczym magazynem o wielkim biznesie – widzimy, że mechanizmy zarabiania, czy to pierwszego miliona, czy kolejnego miliarda, są takie same. Zamierzamy to udowodnić na przykładach ludzi, firm i pomysłów, które już się sprawdziły bądź dopiero czekają na swój czas”, mówi Kazimierz Krupa, redaktor naczelny magazynów Pierwszy Milion i Forbes.

Pierwszy Milion dużo miejsca poświęca franczyzie – temat gotowych rozwiązań biznesowych zajmuje rubrykę „Milion do wzięcia”. Sposoby zarabiania na internecie, pomysły na handel w sieci i najważniejsze zasady zakładania start-upów znalazły się w dziale „E-Milion”. Redakcja radzi również, skąd wziąć pieniądze na założenie i rozwój własnej firmy – rubrykę „Miliona brak” tworzy poradnik o kredytach, rynku NewConnect i funduszach venture capital. Dział „Po godzinach” to miejsce na tematy lifestylowe i psychologiczne, powiązane z biznesem.

Pierwszy Milion wyróżnia nowoczesny layout, przejrzyste łamanie oraz duża liczba ilustracji i infografik, towarzyszących tekstom. Magazyn, liczący 128 stron, będzie dostępny w kioskach przez trzy miesiące w cenie 14,90 zł. Redakcję magazynu tworzy zespół miesięcznika Forbes, a redaktorem naczelnym tytułu jest Kazimierz Krupa. Wydanie wsparte jest kampanią reklamową w radiu, internecie oraz w tytułach prasowych i serwisach internetowych Ringier Axel Springer Polska.

Pierwszy Milion: nowy magazyn dla przedsiębiorczych już na rynku! Foto: Auto Świat
Pierwszy Milion: nowy magazyn dla przedsiębiorczych już na rynku!