Po doskonałym trzecim miejscu w sobotnim wyścigu i znakomitym starcie w niedzielę, żółto-czarne Ferrari zjechało do boksu po ósmym okrążeniu z defektem sprzęgła.

Philipp Peter wystartował z czwartego miejsca wywalczonego w pierwszej sesji kwalifikacyjnej i utrzymywał tę pozycję aż do czternastego okrążenia, gdy został wyprzedzony przez najszybszy samochód teoretycznie słabszej kategorii GTS. Potwierdzało to tezę, że na bardzo szybkim torze Monza różnice w osiągach pomiędzy samochodami obydwu kategorii są niemal niezauważalne, a najszybsze samochody GTS są wręcz szybsze od wielu pojazdów Super GT. Gdy po zmianie kierowców Michał Broniszewski wyjechał na tor, żółto-czarne Ferrari z numerem 11 było na drugim miejscu, jednak szybko odrabiał stratę lider punktacji, Niemiec Pierre Kafer, który wkrótce wyprzedził Polaka. Do końca wyścigu nikt już nie był w stanie zagrozić naszemu kierowcy, chociaż próbował go ścigać wicelider punktacji, znakomity Francuz Patrick Pilet. Michał Broniszewski bez problemów dowiózł do mety trzecie miejsce z dużą przewagą nad rywalami i po raz kolejny zebrał wiele słów uznania za swoją jazdę.

Zespół Kessel Racing osiągnął doskonały wynik, bo oprócz trzeciego miejsca Petera i Broniszewskiego, jeszcze dwie załogi stanęły na podium w kategorii GTS. Lorenzo Bontempelii i Stefano Livio wygrali swoją klasę, a Freddy Kremer i Brian Lavio zajęli trzecią pozycję.

W drugim wyścigu na pierwszej zmianie pojechał Michał Broniszewski, który ruszając z dziesiątego pola popisał się fantastycznym startem i w pierwszej szykanie był już szósty! Początek wyścigu był bardzo gorący. Na torze rozgorzała walka niemal jak w kategorii samochodów turysty stycznych, ale Michał Broniszewski poradził w tych warunkach. Na początku drugiego okrążenia wyprzedził Greka Adama Christodoulou, ale wtedy okazało się, że hamulce nie działają jak należy. Polak nie dohamował przed szykaną i wykręcił pirueta, spadając na 17 miejsce, co oznaczało praktycznie koniec szans na punkty w tym wyścigu. Broniszewski zaczął szybko odrabiać straty. Po 7 okrążeniach był już trzynasty. Niestety, po kolejnym "kółku" zjechał do boksu z uszkodzonym sprzęgłem, co oznaczało koniec wyścigu. Był to pierwszy nieukończony wyścig w tym sezonie, a także od początku ubiegłego sezonu.

W drugim wyścigu załogi zespołu Kessel Racing odniosły podwójne zwycięstwo GTS.  Tym razem wygrali Marco Frezza i Niki Cadei, a Stefano Livio i Lorenzo Bontempelli zajęli drugie miejsce. Zespół Kessel Racing zapewnił już sobie tytuł mistrzowski w kategorii GTS, a jego dwie załogi wciąż mają szanse na tytuł w klasyfikacji indywidualnej, który przed rokiem zdobyli Michał Broniszewski i Philip Peter.