Także i tym razem redakcja zadbała o wybór interesujących materiałów.Historia najpopularniejszego obecnie Clio rozpoczęła się w 1990 roku i od tego czasu ten ulubiony na całym świecie model trafił do niemal 10 milionów użytkowników. Dwukrotnie był nagradzany Dwukrotnie był nagradzany prestiżowym tytułem Car of the Year i wciąż pozostaje liderem w swojej klasie. Jest też pierwszym autem, które przebrnęło z powodzeniem przez mordercze testy EuroNCAP, za które przyznano pięć gwiazdek.

Kolejna legenda marki Renault, to Scénic. Pierwsza generacja pojawiła się w sprzedaży 13 lat temu i niemalże natychmiast otrzymała prestiżowy tytuł Car of the Year, a ze względu na nieoczekiwane zainteresowanie fabryka w Douai musiała aż sześciokrotnie zwiększyć moce produkcyjne. Tym razem możemy przeczytać o pierwszych wrażeniach najnowszej generacji.

W najnowszym numerze Renault Trends możemy przeczytać o nowościach marki Renault takich jak m.in. Mégene Coupé, Twingo, Dacia Sandero Stepway, czy Kangoo Be Bop Ze.

Z krainy tuningu pozdrawiam nas sportowy diesel, czyli Mégane II w interpretacji Michała. Jego właściciele zmodyfikował przede wszystkim zawieszenie, które zastąpił system Koni Sport 1130 z regulacją twardości i krótszymi o 60 mm sprężynami. Nadwozie otrzymało zderzaki od wersji Sport, doszły ksenony od RS. Zmiany objęły także standardową jednostkę napędową 1,5 dCi, w której zastosowano wydajniejsze wtryski, wgrana została nowa mapa sterująca praca komputera oraz zamontowany został wydech przelotowy z końcówką od wersji RS. Co z tego wszystkiego wyszło, można przeczytać w Renault TRENDS.

Prawdziwym rarytasem nie tylko w Polsce jest Alpine Renault A310 z 1978 roku. Jego oryginalna i niepowtarzalna sylwetka praktycznie się nie zestarzała, a kształtów nadwozia mogą mu pozazdrościć współczesne auta sportowe. Samochód ten miał premierę w 1971 roku, a wciągu kilku lat produkcji wyprodukowanych zostało tylko 11,5 tys. egz. Nie ma jednak danych, ile z nich przetrwało do dzisiaj.

W historii francuskiej marki jest kilka naprawdę szybkich i jednocześnie równie luksusowych samochodów. Tym razemmożemy przeczytać o interesującej historii kilku kluczowych modeli od lat siedemdziesiątych do dziewięćdziesiątych. Rozpoczyna ją Renault 12, który produkowany był pod marką Renault przez 11 lat, a znacznie dłużej pod marką Ford i Dacia. Kolejne to: Renault 18 (1978-1993), Renault 21 (1986-1994, Renault 25 (1984-1992) oraz Safrane Biturbo, które miało premierę w 1992 roku.

Dziennikarze magazynu Renault TRENDS uczestniczyli też w kilku zlotach miłośników tej marki, a miłośnikom szybkiej i sportowej jazdy zapewne odsłoni kulisy przedsionka Formuły 1, wizyta w firmie Kochański Motorsport Project.

Zapraszamy do lektury!