Największy model Pontiac G8 otrzyma wersję GXP, która dopełni gamę ostrych modeli Solstice GXP, G6 GXP i Torrent GXP. Samochód bazuje na australijskim Holden Commodore i wraz z nim produkowany będzie w Adelajdzie w Australii.
Nowoczesny 8-cylindrowy silnik small block LS3 o pojemności 6,2 l oferuje według normy SAE moc 300 kW (408 KM) przy 6000 obr./min i moment obrotowy 546 Nm przy 4400 obr./min (z manualną skrzynią biegów niższy o 4 Nm). Motor wyróżnia się kolektorem dolotowym, wtryskiwaczami i głowicą (typ L92) z wysoką przepustowością, zwiększoną średnicą cylindrów i zmienionymi wałkami rozrządu i fazowaniem rozrządu. Niektóre rozwiązania konstrukcyjne zapożyczono z siedmiolitrowego silnika LS7 znanego z Corvette Z06.
Manualna 6-biegowa przekładnia Tremec TR6060 dysponuje wzmocnionym ułożeniem przełożeń. Automaty reprezentuje również 6-biegowy elektronicznie sterowany Hydra-Matic 6L80. Obie skrzynie biegów standardowo połączono z dyferencjałem o zwiększonym tarciu.
Stabilne zachowanie na drodze zapewniają oprócz zawieszenia kół, które zestrojono na Nürburgringu, także rozmiary płyty podłogowej. Rozstaw osi ma długość 2915 mm, rozstaw kół z przodu 1592 mm i 1608 mm z tyłu. Układ kierowniczy jest w porównaniu z G8 bardziej bezpośredni i usztywniony.
W nadkolach znajdziemy 19-calowe koła w rozmiarze 245/40 R 19. Za nimi ukrywają się tarcze o średnicy 355 mm z chłodzeniem wewnętrznym (przód) oraz pełne tarcze o średnicy 324 mm (tył). Na przedniej osi znajdziemy 4-tłoczkowe zaciski.
Sportowy design modelu Pontiac G8 podkreślono dodatkowo pakietem optycznym, który obejmuje również tylny dyfuzor. Wyposażenie standardowe obejmuje m. in. sportowe fotele z dwukolorowym obiciem, aluminiowe pedały, 230-wattowy system audio Blaupunkt, system stabilizacji i sześć poduszek powietrznych.