Pontiac Solstice po raz pierwszy został zaprezentowany w formie konceptu w 2002 roku podczas salonu samochodowego w Detroit. Zainteresowanie małym Pontiakiem było nadspodziewanie duże i już dwa lata później rozpoczęto jego produkcję seryjną.W sprzedaży model Solstice pojawił się w drugiej połowi 2005 roku. Zbudowany on był na platformie Kappa o rozstawie osi 2416 mm, z przodu zamontowany silnik napędzał tylne koła.

Początkowo w ofercie był jedynie silnik czterocylindrowy 2,4 Ecotec o mocy 132 kW. W 2006 roku doszło do poszerzenia oferty.Najpierw pojawił się Pontiac Solstice GXP z silnikiem 2,0 Turbo Ecotec (177 kW), siostrzany modelSaturn Sky (2,4 Ecotec), którego design był kontynuacją konceptu Vauxhall VX Lightning, Saturn Sky Red Line (2,0 Turbo) i europejska wersja Saturna nazwana Opel GT (2,0 Turbo). Tym samym rodzina małych roadsterów była kompletna. Oprócz tego jeszcze na rynek koreański został wysyłany Saturn Sky, który występował tam pod nazwą Daewoo G2X.

Łabędzi śpiew modelu Solstice/Sky rozpoczął się w tym roku. Jeszcze na początku roku wprowadzony został do sprzedażyPontiac Solstice Coupéz dachem typu targa, ale plan ratowania koncernu General Motors okazał się brutalny. W efekcie marka Pontiac zupełnie zniknie, a Saturn i Opel wciąż liczą na przychylność nowych właścicieli. GM chce maksymalnie zredukować liczbę swoich fabryk, a zakończenie produkcji 27. Lipca 2009 roku w fabryce Wilmington jest jednym z takich kroków.

Zapraszamy do fotogalerii.