Pierwsze zdjęcia tego samochodu niemiecki producent opublikował we wrześniu 2008 roku i od tego momentu stopniowo ujawniał kolejne informacje techniczne. W Szanghaju, gdzie w dniach od 19. do 28. kwietnia odbywa się salon samochodowy, można por Az pierwszy zobaczyć to auto na żywo.
Panamera ma ośmiocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności skokowej 4806 cm3 o mocy 294 kW (400 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Wersja z turbosprężarką jest mocniejsza o 100 KM i 200 Nm, a jest to 368 kW i 700 Nm. Obie jednostki spełniają normę Euro 5.
Panamera S ma jest jedyną wersją z przekładnią manualną, a wszystkie pozostałe wyposażone będą w przekładnię dwusprzęgłową PDK. Standardowa auto wyposażone jest w system Auto Start Stop, a Panamera 4S także w napęd czterech kół.
Nowy model Porsche ma rozstaw osi 2,92 m. Konstruktorzy zastosowali adaptacyjne amortyzatory PASM, które w zalezno9ści od aktualnej potrzeby zmieniają charakter zawieszenia na komfortowy lub sportowy. Zmienną charakterystykę ma także zawieszenie hydrauliczne - standard Panamera Turbo, a za dopłata w pozostałych wersjach.
Panamera będzie konkurowała zarówno z modelami sportowymi jak i luksusowymi. Boczny profil może być porównywany z takimi samochodami jak m.in. Maserami Quattroporte czy Mercedes-Benz S-Klasa. Długość całkowita wynosi 4,97 m, szerokość 1,93 m, a wysokość 1,43 m.
Porsche Panamera – porównanie wymiarów z konkurentamiMarkaPorscheBentleyMaseratiModelPanameraContinental Flying SpurQuattroporteDługość [mm]497052905097Szerokość [mm]193119761895Wysokość [mm]141814751438Rozstaw osi [mm]292030653064
Wciąż otwarte jest pytanie o rodzaj nadwozia modelu Pakamera. Według wielu opinii czterodrzwiowe coupé nie istnieje (bo typowy model ma jedną parę drzwi), a nowość Porsche ma jeszcze w dodatku otwierany tył, co także nie pozwala zaliczyć go do typowych sedanów.
Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów aluminiowych Panamera ma masę tylko 1770 kg. Pojazd ma całkowicie zakryte elementy podwozia, co znacznie obniża opór powietrza. Współczynnik oporu powietrza nadwozia wynosi 0,29.
Wnętrze przeznaczone jest dla czterech osób, które z przodu i z tyłu mają do dyspozycji indywidualne siedzenia. Przednie fotele maja sportowy kształt z wyraźnym bocznym trzymaniem. Do dyspozycji jest także bagażnik o pojemności 450 l, który po złożeniu tylnych siedzeń można powiększyć do 1263 l.Podstawowa Panamera S osiąga prędkość 285 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciagu 5,6 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa 10,8 l/100 km. z siedmiostopniowa przekładnią PDK zużycie spada do 10,8 l/100 km, a prędkość maksymalna o 2 km/h. O 0,2 sekundy jest natomiast lepszy przyspieszenie.
Dzięki napędowi na cztery koła Panamery 4S od 0 do 100 km/h potrzebuje jedynie 5 sekund, ale dzięki temu zużywa o 0,3 l/100 km więcej paliwa i osiaga prędkośc maksymalną 282 km/h. Natomiast najszybsza Panamera Turbo osiąga prędkość maksymalną 303 km/h, przyspieszenie 4,2 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa 12,2 l/100 km.
Porsche Panamera – dane techniczne i ceny w NiemczechModelPanamera SPanamera SPanamera 4SPanamera TurboPrzekładniaman.PDKPDKPDKPojemność skokowa [cm3]4806480648064806Cylindry/zawory8/48/48/48/4Moc [kW]294294294368Maksymalny moment obrotowy [Nm]500500500700Prędkość maksymalna [km/h]285283282303Przyspieszenie 0-100 km/h [s]5,65,45,04,2Średnie zużycie paliwa [l/100 km]12,510,811,112,2Emisja CO2 [g/km]293253260286Cena w Niemczech [Euro]94.57594.575102.251135.154
W Niemczech sprzedaż nowego Porsche Panamera rozpocznie się 12. kwietnia 2009 roku, podobnie jak w USA i niektórych krajach Azji. Do Chin auto trafi dopiero na podatku 2010 roku.
Ceny w Niemczech rozpoczynają się od 94.575 Euro, w USA od 89.900 dolarów, a w Chinach od 1,85 mln jüanów.
Auto produkowane będzie w Lipsku, a Porsche liczy, ze roczna produkcja osiągnie 20.000 egzemplarzy. Około 2.000 samochodów przeznaczonych zostanie na rynek chiński. W 2010 roku spodziewana jest premiera wersji hybrydowej. O montażu jednostki wysokoprężnej producent nie informuje.