Logo
WiadomościAktualnościPrzed nową szansą

Przed nową szansą

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Już poprzednik Astry - Kadett - rywalizował z Golfem o tytuł króla kompaktów. Pomimo wielu prób Volkswagen z tej konkurencji zawsze wychodził zwycięsko.

Przed nową szansą
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Przed nową szansą

Opel jednak nie daje za wygraną. Czy kolejnej generacji Astry uda się dogonić swojego odwiecznego rywala? Podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie Opel po raz pierwszy pokaże trzecią generację Astry. Początkowo zaprezentowany zostanie 5-drzwiowy hatchback. Jego sprzedaż rozpocznie się na wiosnę 2004 roku. Później dołączą także inne wersje nadwoziowe: 3-drzwiowy, usportowiony liftback oraz kombi. "Nowa Astra symbolizuje dynamizm marki Opel jak żadne inne auto" - mówi szef Opla Carl Peter Forster. W stosunku do poprzednika samochód jest dłuższy o 14 cm, szerszy o 2 i wyższy o 4 cm. Rozstaw osi wynosi 261 cm. Stylistyką samochód mocno nawiązuje do Vectry. Szef designu Opla Martin Smith deklaruje: "Trzecią generacją Astry pokazujemy ekspresyjną i dynamiczną stronę nowego języka stylistycznego Opla, gdzie wygląd nadwozia harmonizuje ze sposobem urządzenia wnętrza". Technicznymi nowościami najnowszej Astry będą z pewnością systemy adaptacyjnego zawieszenia IDSPlus i stałej kontroli amortyzowania CDC (opcjonalne). Dzięki temu rozwiązaniu informacje z czujników zawieszenia trafiają do komputera pokładowego, który rozpoznaje warunki drogowe i reaguje, zmieniając twardość amortyzatorów, co ma kolosalny wpływ na poprawę komfortu jazdy. Poza tym kierowca będzie mógł po naciśnięciu przycisku wybrać tryb jazdy sportowej. Podobnie jak w poprzedniku z przodu zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. Drugą nowością, nieznaną dotychczas w tej klasie pojazdów, będzie system aktywnego oświetlenia AFL, który zmienia kąt ustawienia reflektorów wraz ze skrętem przednich kół, co bardzo dobrze wpływa na widoczność podczas przejeżdżania zakrętów. System jest także wyposażony w czujnik światła, który automatycznie włącza oświetlenie pojazdu w ciemnościach. Docelowo auto będzie napędzane pięcioma silnikami benzynowymi i trzema turbodieslami o pojemności od 1,4 do 2 litrów i mocy od 80 do 200 KM. Wszystkie mają spełniać normę emisji spalin Euro 4. Nowości gamy to dwie jednostki: turbodiesel 1.9 CDTI o mocy 150 KM oraz 170-konny silnik 2.0 turbo, który podobnie jak wersja 200-konna, zostanie wyposażany w nową, 6-biegową, manualną skrzynię. W późniejszym czasie w ofercie znajdzie się także zautomatyzaowana przekładnia Easytronic.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: