HYbrid4 łączy silnik wysokoprężny HDi z jednostką elektryczną umieszczoną na tylnej osi. Do użycia w kilku modelach bez względu na wybrany silnik PSA opracowało zupełnie nową tylną oś, do której dołączyć można silnik elektryczny.

Kilka miesięcy temu w fabryce w Mulhouse wydzielono zespoły robocze, które pracują nad serią projektów produkcyjnych (optymalizacja jakości, wydajności pracy i kosztów pracy zespołowej) zmierzających do optymalizacji procesów produkcyjnych. Operacje te służą również do opracowania dokładnych wskazówek dla przyszłych dostawców.

W Sochaux powstało już kilka prototypów modelu Peugeot 3008 z układem napędowym HYbrid4. Ostateczny plan wprowadzenia układu hybrydowego do produkcji koncern PSA Peugeot Citroën przedstawi za kilka miesięcy.

HYbrid4 po raz pierwszy przedstawił się podczas paryskiego salonu samochodowego w zeszłym roku. Układ łączy pracę silnika HDi i jednostki elektrycznej zamontowanej z tyłu, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 35 % paliwa i zbudować układ 4x4, gdyż silnik elektryczny napędza tylne koła. Chodzi również o wstęp do świata miejskich samochodów napędzanych prądem.

Od roku 2011 układ HYbrid4 pojawi się w pierwszych modelach PSA Peugeot Citroën. Pierwszym modelem z tym rodzajem napędu będzie crossover Peugeot 3008, po nim przyjdzie kolej na Citroën DS5.