Wspaniała walka o ułamki sekund oraz historyczne wyniki załóg w Citroënach C2-R2 MAX były ozdobą rywalizacji na trasach 19. Rajdu Dolnośląskiego, ostatniej rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski w sezonie 2009.

Tego nie spodziewał się nikt! Kiedy na ostatnim piątkowym odcinku specjalnym Jan Chmielewski z Szymonem Gospodarczykiem dotarli do mety na szóstym miejscu w klasyfikacji generalnej wydawało się, że to już szczyt możliwości niewielkiego Citroëna C2-R2 MAX.

Wyniki drugiego dnia rajdu udowodniły jednak, że potencjał rajdowej „cedwójki” w połączeniu z nieprzeciętnymi umiejętnościami kierowcy może zdziałać cuda. Trudno bowiem inaczej nazwać drugą pozycję w klasyfikacji generalnej, jaką na finałowym OS-ie rajdu zanotowali Tomasz Porębski z Tomaszem Spurkiem.

Ten niebywały sukces ukoronował liczne rezultaty w pierwszej dziesiątce, osiągane na pozostałych oesach przez pozostałych kierowców C2-R2 MAX. Do koszyka z sukcesami załóg spod znaku szewrona dorzucić jeszcze trzeba kolejny w tym sezonie triumf w nieoficjalnej klasyfikacji samochodów napędzanych na przednią oś.

Polecamy w RoadLook.pl
Rajd Dolnośląski 2009: Kuchar stanął, Bouffier - Mistrzem Polski (2. etap)
Rajd Dolnośląski 2009: Kuzaj wyleciał z drogi za metą, Peugeot w ogniu! (zdjęcia)
Rajd Dolnośląski 2009: rozpoczyna się decydująca rywalizacja o tytuł (1. etap)
Rajd Dolnośląski 2009 rozpoczęty - o godz. 20.45 wystartuje prolog w Kłodzku
Rajd Dolnośląski 2009: bracia Bębenek - pojechać równym tempem
Rajd Dolnośląski 2009: NEO – Rosetex Rally Team z nadziejami na podium
Rajd Dolnośląski 2009: Porębski i Spurek faworytami
Rajd Dolnośląski 2009: załoga SPRT wśród dzieci
Rajd Dolnośląski 2009: Citroën Racing Trophy Polska przed finałem
Rajd Dolnośląski 2009: Peugeot Sport Polska RT walczy o tytuł mistrzowski
Rajd Dolnośląski 2009: Kajetanowicz spragniony rywalizacji
Rajd Dolnośląski 2009: poważne kłopoty i nieoczekiwana propozycja

Walka o mistrzowskie tytuły pomiędzy Tomaszem Porębskim, a Marcinem Dobrowolskim trwała do ostatniego metra finałowego odcinka specjalnego. Przed jego rozpoczęciem różnice pomiędzy czołową dwójką były symboliczne, więc o odpuszczaniu nie mogło być mowy.

Ostatecznie zwycięzcą okazał się Porębski, a była to wygrana potrójna. Triumf w polskiej edycji Citroën Racing Trophy połączył on z tytułami Mistrza Polski w klasach A6 i R2B.

Kolejny rok z rzędu drugie miejsce w wymienionych kategoriach przypadło braciom Marcinowi i Michałowi Dobrowolskim. Rodzinna załoga już teraz zapowiada, że w myśl zasady „do trzech razy sztuka” wywalczą najwyższą pozycję w przyszłym sezonie.

Obrońca mistrzowskich tytułów z roku 2008 – Jan Chmielewski, pilotowany przez Szymona Gospodarczyka, mimo problemów w trakcie sezonu ostatecznie uplasował się na trzecim miejscu. Czwarta pozycja przypadła znanej z regularności załodze Ariel Piotrowski i Anna Wódkiewicz, a tuż za nimi finiszowali Tomasz Gryc z Krzysztofem Zubikiem.

Powiedzieli

Marcin Dobrowolski (1 miejsce): Mogę mieć pretensje tylko do siebie. Przed ostatnim odcinkiem miałem bardzo małą stratę i mniej więcej w połowie ostatniego oesu obróciło nas przy dużej prędkości, wpadliśmy do rowu, musieliśmy cofać i tam właśnie tytuł mistrzowski powędrował do Tomka Porębskiego. Ogólnie jestem jednak zadowolony, bo rywalizacja była świetna, zawodnicy również, a na dodatek jesteśmy nasz szóstym miejscu w generalce.

Tomasz Porębski (2 miejsce): Dwa ostatnie oesy to był dla nas wielki stres. Marcin Dobrowolski zniwelował całą swoją stratę z drugiego dnia, więc musieliśmy pomimo złych warunków walczyć do samego końca. Kilka sekund wystarczyło, żeby być na mecie przed Marcinem i w ten sposób jesteśmy Mistrzami Polski! Taki był plan na ten rajd, udało się go zrealizować, więc jesteśmy bardzo szczęśliwi.

Jan Chmielewski (3 miejsce): To był bardzo trudny rajd, a my nie mogliśmy uszkodzić samochodu, ze względu na jutrzejszy wyjazd na Rajd Antibes i to trochę odbierało mi skupienia. Podczas sezonu nie zawsze świeciło nam słońce, ale po wypadku na Rajdzie Polski cieszymy się, że udało się wrócić do ścigania i osiągnąć taki wynik jaki mamy.

Tomasz Gryc (4 miejsce): Pierwszy dzień ścigało nam się super, miałem dużą radość i przyjemność z jazdy. W sobotę ani razu nie trafiliśmy z oponami, więc było strasznie trudno i jechało się fatalnie. W stosunku do początku sezonu na pewno wiele się nauczyliśmy, wiem że potrzebuję jeszcze dużo treningu po mokrym.

Szymon Kornicki (5 miejsce): Był to mój pierwszy rajd w tym sezonie przejechany bez przygód, wprawdzie trochę wolniej niż konkurenci, ale i tak jestem bardzo zadowolony z czystego przejechania wielu kilometrów 0S-owych. W naszych wynikach widać progres, a zimę z pewnością poświęcimy temu, żeby straty do najlepszych jak najbardziej zmniejszyć.

Ariel Piotrowsk(6 miejsce): Wczorajszy dzień rajdu podobał mi się bardziej, dzisiaj odcinki sprawiały wrażenie zrobionych nieco na siłę. Wszystko było OK, za wyjątkiem jednej śrubki, która wczoraj zadecydowała o tym, że nie mogliśmy walczyć o wyższą pozycję. Takie są rajdy, nic na to nie poradzimy. Jesteśmy na czwartej pozycji w Citroën Racing Trophy – mogło być lepiej, ale co zrobić…

Rajd DolnośląskiI w liczbach:

♦ Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:Dzień I: OS 1-OS 2: Tomasz Porębski, OS 3: Łukasz Habaj, OS 4: Tomasz Porębski, OS 5-OS 6: Łukasz Habaj, OS 7: Tomasz Porębski, OS 8-OS 9: Łukasz Habaj, OS 10: Jan Chmielewski'Dzień II: OS 12: Tomasz Porębski, OS 13: Łukasz Habaj, OS 14: Tomasz Porębski, OS 15: Łukasz Habaj, OS 16: Marcin Dobrowolski, OS 17: Tomasz Porębski.

♦ Najskuteczniejsi: Tomasz Porębski – 7 najlepszych czasów, Łukasz Habaj - 7, Marcin Dobrowolski - 1, Jan Chmielewski - 1.

♦ Kolejni liderzy CRT: OS 1 – OS 2: Tomasz Porębski, OS 3-OS 15: Łukasz Habaj, OS 16 do OS 17: Marcin Dobrowolski.

♦ Nieoficjalne wyniki rajdu w Citroën Racing Trophy: 1. Marcin Dobrowolski - 1:39:45,0 godz.; 2. Tomasz Porębski - strata 1:06,7 min.; 3. Jan Chmielewski 1:28,8 min.; 4. Tomasz Gryc - 1:48,8 min.; 5. Szymon Kornicki - 4:13,8 min.; 6. Ariel Piotrowski - 13:49,5 min.

Wyniki Mistrzostw Polski 2009 w Klasie A6

Lp. Kierowca Samochód SUMA
1 Tomasz Porębski Citroën C2-R2 MAX 69
2 Marcin Dobrowolski Citroën C2-R2 MAX 66
3 Jan Chmielewski Citroën C2-R2 MAX 63
4 Ariel Piotrowski Citroën C2-R2 50
5 Tomasz Gryc Citroën C2-R2 MAX 45
6 Szymon Kornicki Citroën C2-R2 MAX 28
7 Sławomir Sawicki Citroën C2-R2 MAX 20
8 Maciej Rzeźnik Suzuki Swift S1600 10

Citroën Racing Trophy - klasyfikacja sezonu 2009

= = RAJD ELMOT RAJD LOTOS RAJD KARKONOS. RAJD RZESZOW. RAJD ORLEN RAJD DOLNOŚLĄS. SUMA
Lp. Kierowca Etap I Etap II Etap I Etap II Etap I Etap II Etap I Etap II Etap I Etap II Etap I Etap II PKT.
1 Tomasz Porębski 2 8 6 6 6 1 6 8 5 5 3 10 59
2 Marcin Dobrowolski 8 6 5 1 3 6 8 6 6 1 5 8 57
3 Jan Chmielewski 6 1 8 8 2 3 - - 4 6 6 5 49
4 Ariel Piotrowski 5 3 4 5 4 5 4 5 3 4 1 6 42
5 Tomasz Gryc 4 4 1 2 5 4 1 4 2 3 8 4 39
6 Szymon Kornicki 3 2 3 3 - - 2 2 1 2 2 3 23
7 Sławomir Sawicki 1 5 2 4 1 2 3 3 - - - - 21
8 Łukasz Habaj - - - - - - - - - - 10 0 10
9 Laurent Viana - - - - - - 5 0 - - 4 0 9