Ósmy odcinek specjalny. Mikko Hirvonen uderzył w kamień i urwał przednie, lewe koło w Fordzie. Odcinek wygrał Sébastien Loeb, który tym samym awansował na drugie miejsce w klasyfikacji przed Sébastiena Ogiera. Taktyka zespołu Citroëna okazuje się znakomita! Pozycję lidera obronił Jari - Matti Latvala (Ford Focus RS WRC), który stracił do Francuza 3,8 sekundy. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak powrócili do rywalizacji. ich Ford Fiesta S2000 zameldował się na mecie na czternastym miejscu w klasyfikacji ze stratą 29,3 sekundy. Polacy zajmują trzecie miejsce w klasie S2000.

Dziewiąty odcinek specjalny. Bardzo mocno zaatakowali Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 WRC). Wyprzedzili oni Sébastiena Ogiera o 5,4 sekundy oraz Sébastiena Loeba o 5,7 sekundy. Jari - Matti Latvala był gorszy o 8,8 sekundy. Fin jest jednak liderem i o 21,8 sekundy wyprzedza obecnie Pettera Solberga. Sébastien Loeb traci 25,4 sekundy, a jego imiennik Ogier - 25,8 sekundy. Michał Kościuszko dwunasty na mecie - 48,2 sekundy za Petterem Solbergiem.

Dziesiąty odcinek specjalny. Koszmar Jari - Mattiego Latvali. Lider stracił aż 20,7 sekundy! Wygrał Sébastien Loeb i on został wiceliderem. Przewaga Latvali zmalała do 4,7 sekundy. Trzeci jest Sébastien Ogier (14,1 sek.), a dopiero czwarty Petter Solberg (28,0 sek.). Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak osiągnęli metę na dziewiątym miejscu w "generalce" i najlepszym w klasie. W S2000 zaszła zmiana na pozycji lidera - na prowadzenie wysunął się Xavier Pons (Ford Fiesta S2000).

Obecnie załogi zjechały do Parku Serwisowego.

Jedenasty odcinek specjalny. Sébastien Loeb o 4,7 sekundy przed Jari - Matti Latvalą. Oznacza to, że obaj kierowcy mają obecnie jednakowy czas... Teoretycznie na prowadzeniu jest Fin, co wynika z regulaminu. Petter Solberg lepszy od Sébastiena Ogiera i Daniego Sordo. W klasyfikacji Francuz ma 11 sekund straty do liderów, Norweg - 24,4 sekundy, a Hiszpan - 33,1 sekundy. Od dawna rywalizacja nie była czasowo tak wyrównana. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak tym razem na piątym miejscu w klasie (33,5 sek.).

Dwunasty odcinek specjalny. Sébastien Loeb nowym liderem! Jari - Matti Latvala, który prowadził od początku, oddając przewodnictwo tylko na jeden OS (Daniemu Sordo), ma obecnie stratę 5,4 sekundy. Próbę wygrał Petter Solberg o 4,6 sekundy przed Loebem. Latvala był gorszy od Norwega o 10 sekund. Za Jari - Matti w klasyfikacji jest Sébastien Ogier (6,2 sek. straty do Fina). Z kolei za Francuzem plasuje się Petter Solberg (8,2 sek.) oraz Dani Sordo (27,0 sek.). Michał Kościuszko - 1.02,1 minuty za zwycięzcą odcinka (szósty w SWRC). Polak przestał chyba walczyć o wyniki na próbach - pragnie dojechać do mety na trzecim miejscu w klasie.

Trzynasty odcinek specjalny. Dla nikogo z czołówki nie był pechowy! Na najdłuższej próbie rajdu ponownie zdecydowanie najszybszy okazał się Sébastien Loeb. Dani Sordo stracił 10,2 sek., Sébastien Ogier - 13,0 sek., Jari - Matti Latvala - 22,3 sek., a Petter Solberg - 23,4 sek. Jutro Francuz wyruszy z przewagą 24,6 sek. nad Ogierem i 27,7 sek. nad Latvalą. Solberg i Sordo także zachowali szanse na podium. Do przejechania jest bowiem aż osiem odcinków specjalnych.

Rajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo) Foto: Auto Świat
Rajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo)

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak tym razem z drugim czasem w klasie (1.44,3 min. do Loeba). Polacy są pewni swojej trzeciej pozycji w SWRC. Liderami w tej klasie są Xavier Pons i Alex Haro (Ford Fiesta S2000), a drugie miejsce zajmują Bernardo Sousa i Nuno Rodrigues Da (strata 11,7 sek.). W PCWRC prowadzą Patrik Flodin i Göran Bergsten.

Jak się jednak okazało, po dachowaniu na trzynastym odcinku specjalnym, Bernardo Sousa i Nuno Rodrigues Da nie dotarli do mety - na "dojazdówce" Ford Fiesta S2000 stanął. W tej sytuacji Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak awansowali na drugie miejsce w klasie/