Logo
WiadomościAktualnościRajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo)

Rajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo)

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun

Trwa drugi etap Rajdu Jordanii, rundy Mistrzostw Świata. Już pierwszy odcinek specjalny okazał się decydujący dla przebiegu zawodów: Mikko Hirvonen i Jarmo Lehtinen (Ford Focus RS WRC) urwali koło i odpadli z rywalizacji. W tej sytuacji faworytami zmagań są Sébastien Loeb i Daniel Elena (Citroën C4 WRC). A oto nasza relacja:

Rajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo)
Auto Świat
Rajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo)

Ósmy odcinek specjalny. Mikko Hirvonen uderzył w kamień i urwał przednie, lewe koło w Fordzie. Odcinek wygrał Sébastien Loeb, który tym samym awansował na drugie miejsce w klasyfikacji przed Sébastiena Ogiera. Taktyka zespołu Citroëna okazuje się znakomita! Pozycję lidera obronił Jari - Matti Latvala (Ford Focus RS WRC), który stracił do Francuza 3,8 sekundy. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak powrócili do rywalizacji. ich Ford Fiesta S2000 zameldował się na mecie na czternastym miejscu w klasyfikacji ze stratą 29,3 sekundy. Polacy zajmują trzecie miejsce w klasie S2000.

Dziewiąty odcinek specjalny. Bardzo mocno zaatakowali Petter Solberg i Philip Mills (Citroën C4 WRC). Wyprzedzili oni Sébastiena Ogiera o 5,4 sekundy oraz Sébastiena Loeba o 5,7 sekundy. Jari - Matti Latvala był gorszy o 8,8 sekundy. Fin jest jednak liderem i o 21,8 sekundy wyprzedza obecnie Pettera Solberga. Sébastien Loeb traci 25,4 sekundy, a jego imiennik Ogier - 25,8 sekundy. Michał Kościuszko dwunasty na mecie - 48,2 sekundy za Petterem Solbergiem.

Dziesiąty odcinek specjalny. Koszmar Jari - Mattiego Latvali. Lider stracił aż 20,7 sekundy! Wygrał Sébastien Loeb i on został wiceliderem. Przewaga Latvali zmalała do 4,7 sekundy. Trzeci jest Sébastien Ogier (14,1 sek.), a dopiero czwarty Petter Solberg (28,0 sek.). Michał Kościuszko i Maciek Szczepaniak osiągnęli metę na dziewiątym miejscu w "generalce" i najlepszym w klasie. W S2000 zaszła zmiana na pozycji lidera - na prowadzenie wysunął się Xavier Pons (Ford Fiesta S2000).

Obecnie załogi zjechały do Parku Serwisowego.

Jedenasty odcinek specjalny. Sébastien Loeb o 4,7 sekundy przed Jari - Matti Latvalą. Oznacza to, że obaj kierowcy mają obecnie jednakowy czas... Teoretycznie na prowadzeniu jest Fin, co wynika z regulaminu. Petter Solberg lepszy od Sébastiena Ogiera i Daniego Sordo. W klasyfikacji Francuz ma 11 sekund straty do liderów, Norweg - 24,4 sekundy, a Hiszpan - 33,1 sekundy. Od dawna rywalizacja nie była czasowo tak wyrównana. Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak tym razem na piątym miejscu w klasie (33,5 sek.).

Dwunasty odcinek specjalny. Sébastien Loeb nowym liderem! Jari - Matti Latvala, który prowadził od początku, oddając przewodnictwo tylko na jeden OS (Daniemu Sordo), ma obecnie stratę 5,4 sekundy. Próbę wygrał Petter Solberg o 4,6 sekundy przed Loebem. Latvala był gorszy od Norwega o 10 sekund. Za Jari - Matti w klasyfikacji jest Sébastien Ogier (6,2 sek. straty do Fina). Z kolei za Francuzem plasuje się Petter Solberg (8,2 sek.) oraz Dani Sordo (27,0 sek.). Michał Kościuszko - 1.02,1 minuty za zwycięzcą odcinka (szósty w SWRC). Polak przestał chyba walczyć o wyniki na próbach - pragnie dojechać do mety na trzecim miejscu w klasie.

Trzynasty odcinek specjalny. Dla nikogo z czołówki nie był pechowy! Na najdłuższej próbie rajdu ponownie zdecydowanie najszybszy okazał się Sébastien Loeb. Dani Sordo stracił 10,2 sek., Sébastien Ogier - 13,0 sek., Jari - Matti Latvala - 22,3 sek., a Petter Solberg - 23,4 sek. Jutro Francuz wyruszy z przewagą 24,6 sek. nad Ogierem i 27,7 sek. nad Latvalą. Solberg i Sordo także zachowali szanse na podium. Do przejechania jest bowiem aż osiem odcinków specjalnych.

Rajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo)
Rajd Jordanii 2010: Hirvonen odpadł, Loeb faworytem (2. etap na żywo)Żródło: Auto Świat

Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak tym razem z drugim czasem w klasie (1.44,3 min. do Loeba). Polacy są pewni swojej trzeciej pozycji w SWRC. Liderami w tej klasie są Xavier Pons i Alex Haro (Ford Fiesta S2000), a drugie miejsce zajmują Bernardo Sousa i Nuno Rodrigues Da (strata 11,7 sek.). W PCWRC prowadzą Patrik Flodin i Göran Bergsten.

Jak się jednak okazało, po dachowaniu na trzynastym odcinku specjalnym, Bernardo Sousa i Nuno Rodrigues Da nie dotarli do mety - na "dojazdówce" Ford Fiesta S2000 stanął. W tej sytuacji Michał Kościuszko i Maciej Szczepaniak awansowali na drugie miejsce w klasie/

Autor Andrzej Karaczun
Andrzej Karaczun
Powiązane tematy: