Jakość to dla Renault kluczowy element umożliwiający osiągnięcie dobrych wyników i zapewnienie zadowolenia klientów.

W ramach prowadzonych działań mających na celu podniesienie jakości obsługi wybrano najlepszych koncesjonerów Renault. Wyniki mierzono przede wszystkim w oparciu o dwa kryteria: wskaźnik zadowolenia z procesu sprzedaży (QVN) oraz wskaźnik zadowolenia z obsługi posprzedażnej (QSA). Informacje były zbierane podczas ankiet telefonicznych prowadzonych wśród klientów, a uzyskane wyniki określiły procentowy udział klientów całkowicie zadowolonych z obsługi.

Zebrane za pomocą ankiet wyniki świadczą o wzroście jakości obsługi we wszystkich autoryzowanych stacjach Renault. W porównaniu z ubiegłym rokiem poziom zadowolenia klientów Renault wzrósł o 7,2% w procesie sprzedaży oraz o 2,2% w procesie obsługi posprzedażnej.

W 41 koncesjach Renault Polska uzyskano wynik ponad 78 procent zadowolenia klientów (proces sprzedaży plus proces obsługi posprzedażnej). Pierwszą trójkę najlepszych pod względem jakości obsługi klienta otwierają: Smektała Sp. z o.o. (Leszno) z wynikiem średniej z 12 miesięcy – 91,1 proc.; Dąbrowscy Sp. z o.o (Zabrze) – 89,7 proc. i Nazaruk Service Sp. z o.o. (Lublin) – 87,1 proc.

Liczby te oznaczają, że aż tyle procent klientów jest całkowicie zadowolonych z obsługi! Do grupy o najwyższym wyniku należy również firma Adamowscy (Starogard Gdański, Grudziądz), która uzyskała najwyższy wzrost w zakresie wyników satysfakcji klientów w porównaniu do roku 2006. W roku 2008 Renault chce podnieść wyniki całej sieci handlowej do poziomu, w którym 81,5 proc. klientów będzie całkowicie zadowolonych z obsługi.

Wprowadzony przez Grupę, Plan Doskonałości Renault 2005 - 2007 (PER) zmierza do uwzględnienia jakości we wszystkich procesach w firmie oraz do wdrożenia odpowiednich standardów. Celem Grupy Renault jest uplasowanie się wśród 3 najlepszych producentów o najwyższym poziomie usatysfakcjonowania klienta.