Logo

Rio bravo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rio kojarzy się z klasycznym westernem albo z gorącymi rytmami brazylijskiej samby. Trudno wyrokować, jakich skojarzeń spodziewa się producent, pewne jest, że nowa Kia Rio, która właśnie wchodzi na europejskie rynki, zawojować chce klasę samochodów kompaktowych przede wszystkim atrakcyjną ceną.

Rio bravo
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Rio bravo

Nowy model Kii w Korei sprzedawany jest od grudnia zeszłego roku. W Europie zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie w marcu, swoją polską premierę świętował podczas Motor Show w Poznaniu w maju. Na naszym rynku pojawił się w czasie wakacji - pod koniec lipca.Jako pierwsza w polskich salonach sprzedaży pojawi się wersja 5-drzwiowa. Reprezentowany przez Rio typ nadwozia, stanowiący skrzyżowanie hatchbacka i sportowego kombi, znamy już na przykład z najnowszego wydania Mazdy 323 F. Rio w nadwoziu typu sedan spodziewany jest u nas do końca roku.W chwili, gdy powstaje ten materiał, nie jest jeszcze znany szczegółowy wykaz kosztów zakupu nowego ?koreańczyka? w Polsce, ale zgodnie z wstępnymi zapowiedziami importera ceny Rio mają się zmieścić w zakresie od 39 do nieco ponad 50 tys. zł, co stanowi propozycję godną uwagi.Jednak nie tylko cena czyni Rio interesującą nowością. Auto wyróżnia się "dobrą formą" - niezłym wzornictwem, oferując przy tym znaczne wartości użytkowe. Stylistyka, która oparła się współczesnym trendom kanciastości, obecnym zaledwie w trójkątnym kształcie reflektorów, znajdzie na pewno swoich zwolenników, zwłaszcza że sama koncepcja nadwozia wariantu pięciodrzwiowego w stylu sportowego kombi stanowi zapowiedź przestronności. Potwierdza ją pojemność bagażnika, sięgająca od 449 do 1277 l, gdy złożona jest tylna kanapa. Analogiczne wartości np. dla VW Golfa wynoszą 330-1184 l. Cud przestronności? Niestety nie, do tego brakuje 4,22-metrowemu Rio przestrzeni dla nóg wysokich pasażerów podróżujących z tyłu. W pierwszym rzędzie miejsca jest pod dostatkiem, a fotele przekonują wygodną tapicerką. Natomiast materiały obiciowe mogłyby być nieco przyjemniejsze w dotyku. Podstawowy wariant wyposażeniowy RS zawierać będzie m.in. wspomaganie układu kierowniczego, poduszkę powietrzną kierowcy, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, immobiliser, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Nieco bogatsze wyposażenie obejmować będzie prezentowany przez nas wariant LS, natomiast z topowym RXV klient otrzyma w standardzie dwa airbagi, ABS, klimatyzację, radio, elektrycznie sterowane szyby i automatyczną skrzynię biegów. Boczne poduszki powietrzne nie będą na naszym rynku oferowane w żadnej wersji.Podstawową jednostką napędową Rio jest czterocylindrowy 8-zaworowy silnik benzynowy 1.3 OHC, osiągający moc 75 KM. Alternatywę dla niej stanowi pokazany na zdjęciach i opisany w tabeli 16-zaworowy silnik 1.5 DOHC. 98-konna jednostka, lubiąca wysokie obroty, zapewnia przyzwoite osiągi, pozwala kierowcy na żwawe sprinty, zachowuje się przy tym jednak dosyć hałaśliwie.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: