Nowy model Kii w Korei sprzedawany jest od grudnia zeszłego roku. W Europie zadebiutował na salonie samochodowym w Genewie w marcu, swoją polską premierę świętował podczas Motor Show w Poznaniu w maju. Na naszym rynku pojawił się w czasie wakacji - pod koniec lipca.Jako pierwsza w polskich salonach sprzedaży pojawi się wersja 5-drzwiowa. Reprezentowany przez Rio typ nadwozia, stanowiący skrzyżowanie hatchbacka i sportowego kombi, znamy już na przykład z najnowszego wydania Mazdy 323 F. Rio w nadwoziu typu sedan spodziewany jest u nas do końca roku.W chwili, gdy powstaje ten materiał, nie jest jeszcze znany szczegółowy wykaz kosztów zakupu nowego ?koreańczyka? w Polsce, ale zgodnie z wstępnymi zapowiedziami importera ceny Rio mają się zmieścić w zakresie od 39 do nieco ponad 50 tys. zł, co stanowi propozycję godną uwagi.Jednak nie tylko cena czyni Rio interesującą nowością. Auto wyróżnia się "dobrą formą" - niezłym wzornictwem, oferując przy tym znaczne wartości użytkowe. Stylistyka, która oparła się współczesnym trendom kanciastości, obecnym zaledwie w trójkątnym kształcie reflektorów, znajdzie na pewno swoich zwolenników, zwłaszcza że sama koncepcja nadwozia wariantu pięciodrzwiowego w stylu sportowego kombi stanowi zapowiedź przestronności. Potwierdza ją pojemność bagażnika, sięgająca od 449 do 1277 l, gdy złożona jest tylna kanapa. Analogiczne wartości np. dla VW Golfa wynoszą 330-1184 l. Cud przestronności? Niestety nie, do tego brakuje 4,22-metrowemu Rio przestrzeni dla nóg wysokich pasażerów podróżujących z tyłu. W pierwszym rzędzie miejsca jest pod dostatkiem, a fotele przekonują wygodną tapicerką. Natomiast materiały obiciowe mogłyby być nieco przyjemniejsze w dotyku. Podstawowy wariant wyposażeniowy RS zawierać będzie m.in. wspomaganie układu kierowniczego, poduszkę powietrzną kierowcy, pasy bezpieczeństwa z napinaczami, immobiliser, zderzaki lakierowane w kolorze nadwozia. Nieco bogatsze wyposażenie obejmować będzie prezentowany przez nas wariant LS, natomiast z topowym RXV klient otrzyma w standardzie dwa airbagi, ABS, klimatyzację, radio, elektrycznie sterowane szyby i automatyczną skrzynię biegów. Boczne poduszki powietrzne nie będą na naszym rynku oferowane w żadnej wersji.Podstawową jednostką napędową Rio jest czterocylindrowy 8-zaworowy silnik benzynowy 1.3 OHC, osiągający moc 75 KM. Alternatywę dla niej stanowi pokazany na zdjęciach i opisany w tabeli 16-zaworowy silnik 1.5 DOHC. 98-konna jednostka, lubiąca wysokie obroty, zapewnia przyzwoite osiągi, pozwala kierowcy na żwawe sprinty, zachowuje się przy tym jednak dosyć hałaśliwie.
Galeria zdjęć
Rio bravo
Rio bravo