• Po przejęciu firmy Harman (wartość spółki wynosi 8 miliardów dolarów) Samsung mocno inwestuje w rozwój technologii dla producentów samochodów
  • Nowa platforma ma ułatwić badania i rozwój systemów do samochodów autonomicznych poziomu 3, 4 i 5
  • Samsung wraz z platformą DRVLINE wprowadza własny system asystenta wspomagającego kierowcę (ADAS)
  • Podczas wystawy CES w Las Vegas Samsung pokazał projekt cyfrowej deski rozdzielczej samochodu

DRVLINE. Tak nazywa się nowy projekt Samsunga, dzięki któremu firma liczy na rozpoczęcie bardziej zaawansowanej współpracy z koncernami samochodowymi. Bardziej zaawansowanej, czyli jakiej?

Young Sohn który zajmuje dwa stanowiska w koncernie (szef przejętej firmy Harman oraz działu strategii w Samsung Electronics) wyjaśnia: „Utworzenie platformy autonomicznej jest ogromnym i skomplikowanym wyzwaniem, dlatego wymaga ścisłej współpracy całej branży. Za pośrednictwem platformy DRVLINE zapraszamy najlepszych i najzdolniejszych w przemyśle motoryzacyjnym, aby dołączyli do nas i już dzisiaj pomogli w kształtowaniu samochodu jutra”.

Samsung Harman - projekt cyfrowej deski rozdzielczej już istnieje. Firma liczy na zainteresowanie ze strony koncernów samochodowych
Samsung Harman - projekt cyfrowej deski rozdzielczej już istnieje. Firma liczy na zainteresowanie ze strony koncernów samochodowych

DRVLINE zaprojektowano po to, aby dostawcy rozwiązań dla producentów samochodów mogli ze sobą lepiej współpracować. Innymi słowy poprzez nowy produkt Samsunga będzie można łatwiej dostosowywać i ulepszać oprogramowanie do nowych samochodów. A zważywszy na to, że obecnie do samochodów trafia mnóstwo rozwiązań od kooperantów, to zapewnienie właściwej współpracy pomiędzy różnymi urządzeniami staje się sporym wyzwaniem.

Kiedyś w działach badawczo rozwojowych królowały ogromne ściany ze schematami instalacji elektrycznych samochodów i podłączonymi komponentami, by sprawdzić czy nie występują zakłócenia oraz inne problemy z funkcjonowaniem i komunikacją. Teraz może to zastąpić wirtualna platforma badawcza.

Pomysł z DRVLINE przypomina trochę rozwiązania znane z budownictwa pod nazwą BIM. W dużym uproszczeniu BIM to nic innego jak kompendium wiedzy o nowo powstającym budynku. Mogą z niego korzystać projektanci poszczególnych instalacji oraz wszyscy podwykonawcy, by wzajemnie sobie nie przeszkadzać z pracą.

Projekt deski rozdzielczej to dzieło Harmana, który został przejęty przez Samsunga. Koreańczycy przejmując firmę Harman zyskali łatwiejszy dostęp do branży motoryzacyjnej
Projekt deski rozdzielczej to dzieło Harmana, który został przejęty przez Samsunga. Koreańczycy przejmując firmę Harman zyskali łatwiejszy dostęp do branży motoryzacyjnej

Wraz z DRVLINE Samsung próbuje przy okazji ugrać coś jeszcze. Chwali się, że w platformie uwzględniono najnowsze elementy do pokładowych systemów obliczeniowych: kamery przednie systemu wspomagania kierowcy wraz z asystentami pasa ruchu, układem awaryjnego hamowania, ostrzegania o ryzyku kolizji czy wykrywania pieszych i innych obiektów.

John Absmeier odpowiedzialny za systemy wspomagające kierowcę w Harman i Samsung Electronics wyjaśnia: „Podczas prowadzenia samochodu mózg człowieka stale wykonuje niezwykle złożone obliczenia. Jak daleko jest ta latarnia? Czy ten pieszy wejdzie na jezdnię? Ile czasu upłynie zanim światło żółte zmieni się w czerwone? Przemysł dokonał niesamowitych postępów w dziedzinie automatyzacji, ale zdolność obliczeniowa systemów pokładowych samochodów jest nadal daleka od mocy obliczeniowej naszych mózgów. Platforma DRVLINE dzięki otwartości i możliwościom obliczeniowym jest pierwszym ważnym krokiem w kierunku budowy ekosystemu zapewniającego pełną autonomię”. Samsung w domu, Samsung w kieszeni i Samsung pod maską samochodu? Niewykluczone.