Ibiza 1,6 TDI 77 kWMiłośnicy Seata Ibiza otrzymają nowość w postaci silnika wysokoprężnego 1,6 TDI o mocy 66 kW. Będzie on dostępny od czerwca 2010 roku, a jego najmocniejszy wariant o mocy 77 kW zastąpi dotychczasowa jednostkę 1,9 TDI PD. Z porównania wynika, że wzrósł maksymalny moment obrotowy do 250 Nm (+10 Nm).
Silnik z systemem wtrysku common-rail zużywa mniej paliwa. Jest to średnio 4,3 l/100 km oleju napędowego, więc o 0,2 l mniej niż 1,9 TDI PD. Słabsza wersja 1,6 TDI CR o mocy 66 kW zużywa średnio 4,2 l/100 km. Standardem w obu przypadkach jest filtr cząsteczek stałych i norma emisji szkodliwych spalin Euro 5.
W tym momencie jedynym małym modelem Grupy Volkswagen z silnikiem 1,9 TDI jest już tylko Škoda Fabia.
Nowy turbodiesel do ExeoTakże w ofercie sedana i kombi Exeo od jesieni poszerzona została oferta. Nowym podstawowym dieslem jest 2,0 TDI o mocy 88 kW, który dopełnia gamę 105 kW i 125 kW. Jednostkapochodzi z Audi i nie znajdziemy jej w żadnym innym modelu Seata ani VW.
Porównanie wszystkich trzech wariantów silnika 2,0 TDI w Exeo możemy zobaczyć w poniższej tabelce. SEAT Exeo - jednostki wysokoprężneSilnik2,0 TDI CR(88 kW)2,0 TDI CR(105 kW)2,0 TDI CR(125 kW)Przekładnia6M6M6MPojemność skokowa [cm3]196819681968Cylindry/zawory4/44/44/4Moc [kW / obr./min]88/4200105/4200125/4200Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]290/1750-2500320/1750-2500350/1750-2500Prędkość maksymalna [km/h]201214229Przyspieszenie 0-100 km/h [s]10,59,28,4Średnie zużycie paliwa [l/100 km]5,55,55,8Emisja CO2 [g/km]143143153Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]143014301455
Kolejną zmianą w Exeo jest dołączenie do oferty silników 2,0 TSI (147 kW) z przekładnią Multitronic.