Seat Leon Linea R dostępny będzie z dwoma silnikami wersji FR (2,0 TSI 147 kW/200 KM i 2,0 TDI 125 kW/170 KM), a dodatkowo również z jednostką 1,8 TSI o mocy 118 kW (160 KM). Do mocniejszej jednostki benzynowej zamówić można przekładnię DSG.
Zmiany z zewnątrz obejmują nowy przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza pośrodku i na bokach, chromowane obudowy lusterek wstecznych, wyprofilowane listwy progowe, spojler dachowy i tylny zderzak z bocznymi wlotami powietrza, spod którego wychodzą dwie końcówki wydechu. Opisywany zestaw zamówić można w ramach oryginalnych akcesoriów do każdej wersji Leona.
Za 18-calowymi kołami z pięcioma podwójnymi ramionami, na których zamontowano opony 225/40 R 18, ukrywają się duże hamulce – przednie tarcze o średnicy 312 mm (w 1,8 TSI – 288 mm) z 4-tłoczkowymi zaciskami. Zawieszenie otrzymało taką samą konstrukcję jak pozostałe wersje, zmniejszył się jednak prześwit i zwiększyła sztywność.
W wyposażeniu nie brakuje sześciu poduszek powietrznych, ESP, radia z odtwarzaczem CD i MP3, dwustrefowej klimatyzacji, tempomatu, przednich lamp przeciwmgielnych, sportowych foteli, skórzanej kierownicy i lewarka zmiany biegów oraz sportowych pedałów.