Wreszcie zespół z Maranello po długich latach sięgnął po podwójną koronę Formuły 1.Zwycięstwo Michaela Schumachera na torze Sepang było już 44 w karierze i dziewiątym uzyskanym w jednym sezonie. Tym samym po raz drugi wyrównał rekord Nigela Mansella z roku 1992. Poprzednio niemiecki kierowca odniósł dziewięć zwycięstw w roku 1995 za kierownicą Benettona.Nie wszyscy jednak mieli powody do radości na torze w Kuala Lumpur. Johnny Herbert, dla którego była to 161 i ostatnia Grand Prix w karierze (w przyszłym sezonie wystartuje w zawodach CART), w groźnym wypadku pod koniec wyścigu doznał dotkliwego stłuczenia lewej nogi.Michael Schumacher w treningach kwalifikacyjnych wywalczył pole position, na starcie jednak wyraźnie przegrał z kierowcami McLarenów. Mika Häkkinen, który jednak popełnił falstart i dzięki temu startował z korzystniejszej pozycji, skutecznie zablokował mistrza świata i tym samym pomógł Davidowi Coulthardowi przedrzeć się na drugie miejsce. Fina ukarano dziesięciosekundową karą stop and go. Gdy zjechał do boksów, wyścig prowadził Coulthard przed dwoma Ferrari: Schumachera i Barrichello.Zmiana lidera nastąpiła po pierwszym pit stopie. Najpierw na tankowanie i zmianę opon zjechał Szkot, w tym czasie Michael Schumacher starał się uzyskać jak największą przewagę. Mechanicy Ferrari szybko wykonali swoją robotę i Niemiec na tor powrócił przed Coulthardem. Także drugi pit stop nie zmienił tej kolejności i chociaż w końcówce zawodów David zaciekle gonił Schumachera, wyraźnie widać było, że nie ma szans na wyprzedzenie go.Mika Häkkinen z osiemnastej pozycji po regulaminowej karze przedostał się na wysokie czwarte miejsce.W końcu sezonu 2000 coraz lepsze wyniki zaczął odnosić Jacques Villeneuve. Samochody BAR wreszcie zaczęły włączać się do walki. Byłemu mistrzowi świata nie udało się jednak wyprowadzić swego zespołu na czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Benetton został sklasyfikowany wyżej dzięki uzyskanym lepszym miejscom w wyścigach.Grand Prix Malezji (310,408 km): 1. Michael Schumacher (Ferrari) 1.35.54,235 (194,199 km/h); 2. David Coulthard (McLaren) - 0,732; 3. Rubens Barrichello (Ferrari) - 18,444; 4. Mika Häkkinen (McLaren) - 35,269; 5. Jacques Villeneuve (BAR) - 1.10,692; 6. Eddie Irvine (Jaguar) - 1.12,588.Klasyfikacja mistrzostw świata Formuły 1. Kierowcy: 1. Michael Schumacher 108, 2. Mika Häkkinen 89, 3. David Coulthard 73, 4. Rubens Barrichello 62, 5. Ralf Schumacher 24, 6. Giancarlo Fisichella 18, 7. Jacques Villeneuve 17, 8. Jenson Button 12, 9. Heinz-Harald Frentzen 11, 10. Jarno Trulli i Mika Salo po 6. Konstruktorzy: 1. Ferrari 170, 2. McLaren 162, 3. Williams 36, 4. Benetton 20, 5. BAR 20, 6. Jordan 17, 7. Arrows 7, 8. Sauber 6, 9. Jaguar 4.
Galeria zdjęć
Sezon Ferrari
Sezon Ferrari
Sezon Ferrari