Logo
WiadomościAktualnościSiódemką przez Kraków

Siódemką przez Kraków

Autor Tomasz Sadowski
Tomasz Sadowski

Droga ekspresowa S7 pomiędzy węzłami Bieżanów i Rybitwy wKrakowie jest prawie gotowa. Trwają prace wykończeniowe, rozpoczynająodbiory techniczne. Droga zostanie udostępniona dla ruchu około połowylistopada.Na placu budowy są już inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu OchronyŚrodowiska, którzy sprawdzają, czy wszystkie zabezpieczenie ekologicznezostały wykonane właściwie i zgodnie z projektem oraz pozwoleniem nabudowę. Kiedy Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego wyda pozwoleniena użytkowanie, wówczas będzie można dopuścić drogę do ruchu.Prawdopodobnie stanie się to około połowy listopada.

Siódemką przez Kraków
Auto Świat
Siódemką przez Kraków

Budowa kosztowała prawie 200 mln zł i trwała niecałe 2 lata. Zakresinwestycji obejmował: budowę dwujezdniowej drogi o parametrachekspresowej na długości 2,7 km, budowę 6 obiektów mostowych, budowęwęzła Bieżanów, budowę dróg dojazdowych o długości ok. 1,8 km i ekranówakustycznych. Parametry techniczne drogi: nośność 115 kN/oś, szerokośćpasa ruchu - 3,50 m, szerokość pasa rozdziału - 4,0 m. Węzeł Bieżanów został zlokalizowany na przecięciu autostrady A4Kraków-Szarów oraz drogi ekspresowej S7. W ramach węzła powstały czteryłącznice o łącznej długości prawie 2,3 km. Zapewnią bezpieczny ruch wewszystkich kierunkach.Najdłuższa - prawie kilometrowa (991,12 m) jestłącznica CŁ relacji Katowice - węzeł Rybitwy. Drugą pod względemdługości (665,8 m) jest łącznica AŁ relacji węzeł Rybitwy - Katowice.Dwie krótsze łącznice, to: DŁ (328,0 m) relacji węzeł Rybitwy - Tarnóworaz BŁ (296,03 m) relacji Tarnów - węzeł Rybitwy. Trasa Nowohucka jest dwujezdniową drogą ekspresową dowiązaną dobudowanego w ciągu autostrady A4 węzła Bieżanów. Droga na odcinkupierwszych 250 m została zaprojektowana na wysokich nasypach orazestakadzie. Na kolejnym odcinku droga przebiega po nasypie o średniejwysokości 0,5-1,0 m. Na końcu odcinka droga ekspresowa krzyżuje się zulicą Christo Botewa, gdzie docelowo zaprojektowano bezkolizyjny węzełRybitwy. Na węźle trasa główna będzie przechodzić górą nad ul. ChristoBotewa (docelowo), natomiast w I etapie przewidziano jednopoziomowewłączenie S7 do ul. Christo Botewa.

Na zdjęciu: węzeł Bieżanów, widok na A4

Autor Tomasz Sadowski
Tomasz Sadowski
Powiązane tematy: