Logo
WiadomościAktualnościSkazany na sukces?

Skazany na sukces?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Mała "206" z chwilą światowej prezentacji w 1998 roku od razu triumfalnie podbiła serca europejskich dziennikarzy. Po wejściu do sprzedaży zamówienia na auto były tak duże, że fabryki nie nadążały z produkcją.

Skazany na sukces?
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Skazany na sukces?

Powodem takiego zainteresowania był ponadprzeciętny design nadwozia. Peugeot wyciągnął z tego faktu właściwe wnioski i prawdopodobnie dlatego następca produkowanego od 1993 roku modelu 306 jest bardzo podobny do "dwieścieszóstki". Pod względem wyglądu nadwozia przedsmakiem był koncepcyjny Prometeusz. Z przodu auto stanowi połączenie "206" z "607" - charakterystyczne łezkowe reflektory zachodzą na boki i prawie nie zakłócają linii maski silnika. Przetłoczenia zaczynające się przy numerze rejestracyjnym przechodzą płynnie w przednie słupki. Z boku na uwagę zasługuje charakterystyczny szeroki tylny słupek. Nieuniknione są jednak porównania z mniejszą "206". Różnice zaczynają się z tyłu - duże lampy sprawiają, że od tej strony najnowszy produkt PSA wyróżnia się przy swoim mniejszym bracie. Dzięki długości auta 420 cm, szerokości 173 cm i rozstawowi osi 260 cm wnętrze pojazdu zaskakuje przestronnością (zwłaszcza na przednich siedzeniach). Przednia szyba o powierzchni około 1,5 m2 daje bardzo dobrą widoczność. Dzięki właściwym proporcjom również pasażerowie z tyłu nie będą narzekać na ścisk. Bagażnik w normalnej pozycji siedzeń ma 341, a po rozłożeniu 1328 litrów. Liczne schowki, szuflady pod przednimi fotelami, rozkładany stolik z oparcia środkowego pasażera tylnej kanapy kojarzy się bardziej z minivanami niż autami kompaktowymi. Dwukolorowa, dwustopniowa deska rozdzielcza podkreśla jeszcze wrażenie przestronności. W zależności od wersji wyposażeniowej obicia tapicerskie mogą być materiałowe, welurowe lub skórzane (czarne, szare lub jasnobeżowe).Producent oferuje auto w 4 wersjach silnikowych. Obydwa silniki benzynowe mają 16-zaworowe głowice. Pierwszy z nich rozwija moc 110 KM, drugi 138. Dla oszczędnych przeznaczono dwa diesle o pojemności 2 litrów z bezpośrednim wtryskiem (Common Rail) o mocy 90 i 110 koni mechanicznych. Ten ostatni ma być także wyposażany w opracowany przez PSA filtr cząstek stałych.Auto będzie oferowane w czterech wersjach wyposażeniowych. Podstawowe będą nosiły nazwę XR i XT, dla aut usportowionych zarezerwowano oznaczenia XS i XSi. Standardowo samochód ma posiadać 4 airbagi (kurtyny w drugiej połowie roku), ABS, kontrolę trakcji. ESP będzie dostępne jako opcja. Cena na razie nie jest jeszcze znana (nieoficjalnie mówi się o sumie poniżej 30 tys. marek niemieckich). W salonach Europy Zachodniej "307" będzie dostępna od wiosny. Piotr Burchard

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: