Logo
WiadomościAktualnościSportowa satysfakcja

Sportowa satysfakcja

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Należąca do grupy Fiata Alfa Romeo radzi sobie zupełnie dobrze, w odróżnieniu od innych marek koncernu. Duży wzrost sprzedaży notuje w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech, a poza Europą coraz więcej miłośników Alfy znajduje się w Australii i Japonii.

Sportowa satysfakcja
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Sportowa satysfakcja

Klucz do sukcesu stanowi wyjątkowa stylistyka wszystkich modeli, a także coraz nowocześniejsza technika. Przebojem są silniki Diesla typu Multijet - bardzo dynamiczne i ekonomiczne. Poza tym Alfa Romeo często zaskakuje nowościami.Już w czerwcu na rynku oferowne będą gruntownie odświeżone sportowe Alfy: GTV i Spider. Od momentu wprowadzenia w 1995 roku sprzedano ok. 75 tys. sztuk dotychczasowych modeli. Przeprojektowaniem karoserii najnowszego wydania Spidera i GTV zajęło się tradycyjnie centrum stylistyczne Pinifariny, z którym współpraca trwa już od lat 30. ubiegłego stulecia. Teraz dzięki nowej "twarzy" nie będzie żadnych wątpliwości, do jakiej rodziny należą auta. Jedna wielka rodzinaOba modele otrzymały wloty powietrza do chłodnicy podobne jak w Alfie 147. Przemodelowana przednia maska jest bardziej imponująca dzięki przetłoczeniu w kształcie litery V rozpoczynającemu się już na zderzaku. Z tyłu zachowano wygląd poprzednika. Wprowadzono nowe wzory 16-calowych felg oraz trzy kolory lakieru. Obniżono punkt H mocowania foteli. Kierowca siedzi teraz niżej, dzięki czemu wrażenia z prowadzenia auta są jeszcze bardziej sportowe. Zmieniona konsola centralna jest ergonomiczna i przejrzysta. Obok podświetlanych na czerwono analogowych wskaźników w panelu centralnym pojawił się przycisk do wyłączenia ASR. W modelu Spider przycisk do automatycznego otwierania i składania dachu znajduje się na tunelu środkowym. Do wyboru są różne kolory skórzanej tapicerki i wykładziny na podłodze: czerwony, pomarańczowy, czarny. Pod maską 240 koniTopowe wersje Spidera i GTV napędza sześciocylindrowa jednostka 3.2 24V, która współpracuje z 6-biegową skrzynią. Silnik ten znakomicie wchodzi na obroty, a dystans 1 kilometra pokonuje w 25,8 sekundy, wydając przy tym rasowy pomruk. Amatorzy nieco słabszych wrażeń powinni się zadowolić nową, 2-litrową jednostką 2.0 JTS o mocy 165 KM. Zaletą tego silnika jest znakomita elastyczność. Dodanie gazu na czwartym lub piątym biegu powoduje bezproblemowe przyspieszenie. Obu autom nie można niczego zarzucić pod względem właściwości jezdnych. Ceny najnowszych modeli Alfy Romeo poznamy w czerwcu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: