Logo

Sprawa dwóch

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Faworytami 23 Rajdu Krakowskiego było dwóch miejscowych kierowców - Leszek Kuzaj i Janusz Kulig. To między nimi rozstrzygnie się sprawa tytułu mistrzowskiego w klasyfikacji generalnej.

Na razie kolejne eliminacje mistrzostw kraju wygrywają na zmianę. W Zimowym Rajdzie Dolnośląskim najszybszy był Leszek Kuzaj. Jego najgroźniejszego rywala wyeliminował defekt, ale już na Rajdzie Warszawskim Janusz Kulig wziął rewanż. Nieznacznie wygrywał odcinki specjalne, w końcu kierowca zespołu Mocne Rally popełnił błąd, który pozwolił załodze Forda Focusa na zwycięstwo. Na podkrakowskich drogach było odwrotnie. Pierwszy odcinek Rajdu Krakowskiego Kunice-Kunice odwołano z powodu zbyt dużej liczby niezdyscyplinowanych kibiców (podobnie miało to miejsce jeszcze z próbami numer 6 i 11). Z tego powodu Lezek Kuzaj mógł dać popis jazdy dopiero od drugiego oesu. Lider mistrzostw Polski wystartował na nowej Toyocie Corolli WRC, najnowszej specyfikacji z trzema aktywnymi dyferencjałami. Ten samochód zbudowano w końcu 1999 roku dla Carlosa Sainza. Po pierwszym dniu rajdu Janusz Kulig stracił do lidera 13,7 sekundy. Na drugim etapie wygrał połowę odcinków specjalnych, ale przydarzyły mu się także błędy, które jeszcze zwiększyły różnicę między czołową dwójką.Robert Gryczyński już na drugim odcinku rajdu miał wypadek, w którym zdemolował swą Toyotę Corollę WRC.W grupie N ponownie, po Rajdzie Warszawskim, błysnął Łukasz Sztuka. Bez żadnych problemów zwyciężył w kategorii samochodów seryjnych. Nie zagrożony prowadził od startu do mety. Początkowo w grupie N drugą lokatę zajmował Tomasz Czopik, jednak w końcu uległ on partnerowi Leszka Kuzaja z teamu Mocne Rally, Marcinowi Turskiemu. Fenomenalnie w Formule 2 spisała się załoga Damian Gielata i Maciej Baran. Ponownie z powodu awarii silnika nie dotarł do mety niemal etatowy zwycięzca F2 Tomasz Kuchar.Rajd Krakowski: 1. Leszek Kuzaj/Andrzej Górski (Toyota Corolla WRC) 1.34.45,8; 2. Janusz Kulig/Jarosław Baran (Ford Focus WRC) - strata 48,5; 3. Robert Herba/Jacek Rathe (Seat Cordoba WRC) - 6.07,9; 4. Łukasz Sztuka/Zbigniew Cieślar (Mitsubishi Lancer Evo VI) - 6.22,3; 5. Marcin Turski/Emil Horniacek (Mitsubishi Lancer Evo VI) - 7.05,1; 6. Tomasz Czopik/Dariusz Burkat (Mitsubishi Lancer Evo VI) - 7.57,6; 7. Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo III) - 10.25,3; 8. Damian Gielata/Maciej Baran (Skoda Felicia) - 10.37,1; 9. Michał Uliarczyk/Bartosz Pyszny (Peugeot 106 Maxi) - 11.05,2; 10. Wiesław Stec/Jakub Mroczkowski (Mitsubishi Lancer Evo III) - 11.27,1.Klasyfikacja mistrzostw Polski po 3 rajdach: 1. Leszek Kuzaj 57, 2. Janusz Kulig 36, 3. Robert Herba 27, 4. Łukasz Sztuka i Tomasz Czopik po 20, 6. Marcin Turski 16, 7. Paweł Dytko 15, 8. Robert Gryczyński 12, 9. Wiesław Stec 10, 10. Krzysztof Tercjak 8.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: