Teraz Laguna ma być wyznacznikiem standardów obowiązujących w klasie średniej w zakresie jakości, wyposażenia i bezpieczeństwa. Dynamizm, elegancja i wysoka jakośćProjektanci Renault nie mieli łatwego zadania. Sztuką jest bowiem nie zepsuć dobrego. Ograniczono się więc do zmian w przedniej i niewielkich w tylnej części nadwozia. Inaczej wygląda teraz zderzak połączony w jedną część z grillem o wlotach powietrza stylizowanych na kształt litery V, a powiększone reflektory głębiej wcinają się w błotniki. Opcjonalnie dostępne są biksenonowe światła z funkcją doświetlania zakrętów. Z tyłu tylko w wersji hatchback widać delikatny retusz lamp.Wewnątrz nacisk położono na standard wykończenia i ergonomię zgodną z filozofią Touch Design (materiały miłe w dotyku, prosta obsługa urządzeń pokładowych). Poprawiono jakość materiałów i poziom spasowania poszczególnych elementów. Auto ma zmienioną deskę rozdzielczą z przeprojektowaną konsolą środkową. Kokpit może być czarny lub jasnobeżowy (na życzenie także dwubarwny) z dodatkami chromowanymi lub drewnianymi. Do wyboru klienci mają kilka nowych wzorów tapicerki welurowej oraz skórzanej. Auto dostępnę będzie z sześcioma pakietami wyposażeniowymi - trzy nastawione są na elegancję: Expression, Privilége i Initiale, a trzy otrzymały sportowe akcenty: Extreme, Dynamique i GT.O dobre samopoczucie pasażerów będą dbać nowoczesne technologie. W wyposażeniu auta mogą znaleźć się teraz takie elementy, jak Renault Card z funkcją zdalnego uruchamiania silnika (znane już ze Scénica i Mégane'a), automatyczny hamulec postojowy oraz nowy system Carminat 3D Navigation and Communication. Ten ostatni to kombinacja trójwymiarowej nawigacji z opcją Bird View (widok z lotu ptaka), systemu audio Cabasse Tronic 4x50W z 6-płytową zmieniarką płyt CD i odtwarzaczem plików MP3 oraz systemem Bluetooth umożliwiającym bezprzewodowe połączenie z telefonem. Cały układ obsługiwany jest za pomocą zestawu przycisków umieszczonych w konsoli między fotelami lub po prostu poprzez polecenia głosowe wydawane przez kierowcę. Z nawigacją dostarczana jest płyta DVD z mapami cyfrowymi 21 państw europejskich.Bezpieczeństwo bez kompromisówAuto wyposażone jest w 3. generację SRP (Renault System for Restraint and Protection), które obejmuje m.in. 8 airbagów, dźwiękowe powiadamianie o niezapiętych pasach, specjalnie profilowane zagłówki, ESP z funkcją dodatkowej kontroli podsterowności oraz ABS i ASR (zapobiegający poślizgowi kół podczas ruszania). Wprowadzone modyfikacje w zawieszeniu mają zapewnić lepszy komfort oraz pewniejsze trzymanie się nawierzchni.Ekologiczniejsze i mocniejsze Modyfikacjom poddano wysokoprężne jednostki napędowe. Podstawowa 1.9 dCi dysponuje teraz mocą 95 KM (o 5 KM więcej), a poza najpopularniejszą dotychczas 120-konną wersją w ofercie pojawi się także jej o 10 KM mocniejsza odmiana wyposażona w filtr cząstek stałych i spełniająca normy emisji spalin Euro IV. W gamie silników benzynowych zrezygnowano z jednostki o poj. 1,8 l. Oferowane są natomiast: 135-konna 2.0, 170-konna 2.0 turbo oraz 3.0 V6 o mocy 210 KM. Zupełną nowością jest wprowadzenie turbodoładowanego silnika o poj. 2,0 l i mocy 205 KM, który oferowany będzie w topowej wersji GT. Zapewnia on przyspieszenie do100 km/h w 7,2 s oraz osiąganie maksymalnej prędkości 233 km/h. Zawieszenie GT jest odpowiednio zmodyfikowane, obniżone o 10 mm i ma charakterystykę dopasowaną do sportowych osiągów, które dodatkowo podkreślone są stylistyką: 17-calowymi, chromowanymi felgami, tylnym spoilerem (w hatchbacku) lub satynowymi relingami i ciemnymi szybami tylnymi (w kombi), a wewnątrz skórzaną czerwono-czarną tapicerką oraz chromowanymi i aluminiowymi dodatkami.
Galeria zdjęć
Stawiamy na jakość
Stawiamy na jakość
Stawiamy na jakość
Stawiamy na jakość
Stawiamy na jakość