Zgromadzono tam modele, które projektowała firma na przestrzeni dziesiątków lat. Na pierwszym miejscu są rzecz jasna różne modele Ferrari, potem Peugeoty, Alfy Romeo, Lancie i auta innych marek. Historia firmy sięga 1930 roku, kiedy to Batista "Pinin" Farina założył warsztat zajmujący się projektowaniem i budową nadwozi, ich indywidualną stylizacją i wyposażaniem według gustów klientów. Z czasem ruszyła mała produkcja aut takich marek i modeli jak Alfa Romeo, Hispano Suiza Coupé, Lancia Dilambda i Astrura, Fiat Ardita czy Lancia Aprilla Coupé. Ta ostatnia z niezwykłą aerodynamiką. Na początku lat 50. firma rozpocząła działalność międzynarodową, współpracując z amerykańskim producentem aut Nash i z francuskim Peugeotem. Długoletni kontrakt z Peugeotem legł u podstaw rozwoju firmy. W 1952 r. "Pinin" Farina rozpoczął współpracę z Ferrari. Pod koniec dekady firma była już całkiem spora, gdyż produkcja Alfy Romeo Giulietta Spider wyniosła 27 tys. sztuk. Największy rozwój firmy przypada na ostatnie dwadzieścia lat. W latach osiemdziesiątych projektowano, współpracowano przy produkcji bądź wytwarzano w zakładach Pininfariny takie modele, jak Ferrari Testarossa, później Ferrari 512, Ferrari Pinina, Alfę Romeo Spider, Peugeota 205 Cabrio, Lancię Thema. Ferrari, Peugeot i Fiat (do którego należy Alfa Romeo i Lancia) pozostały do chwili obecnej głównymi partnerami Pininfariny. O ile w produkcji być może przeważały modele Peugeota i Fiata, o tyle wśród prototypów, modeli studyjnych i produkcyjnych sympatia projektantów Pininfariny kieruje się ku samochodom sportowym. W ostatniej dekadzie właściwie co roku Pininfarina prezentował jakiś model Ferrari - 512 TR, 456 GT 2+2, F355 Berlinetta, F50, 550 Maranello, 456 M, 360 Modena, 360 Spider, Rossa, 550 Barchetta Pininfarina, 575M Maranello i najnowsze dzieło - Enzo Ferrari. Pół wieku współpracy z Ferrari zaowocowało limitowaną serią Enzo Ferrari nawiązującą do poprzedników - F40 i F50, ale z technologią przeniesioną wprost z Formuły 1. Obecnie w zakładach Pininfariny produkowany jest we współpracy z Mitsubishi terenowy Pajero Pinin w ilości 30 tys. sztuk rocznie, Alfa Romeo GTV i Spider oraz Peugeot 406 Coupé. Wkrótce rozpocznie się produkcja Forda Streetka. Plan zakłada wykonanie 30 tys. aut rocznie.
Galeria zdjęć
Superlinie Pininfariny
Superlinie Pininfariny
Superlinie Pininfariny