Najbardziej charakterystyczną cechą 307 SW jest duże przeszklenie kabiny. Szyby zajmują 1/3 powierzchni nadwozia. Ponad 1,3 metra kwadratowego ma wykonany z barwionego szkła dach. Pasażerowie z dwóch rzędów siedzeń mogą podziwiać błękit nieba lub obserwować to, co dzieje się nad nimi. Szybę tę można zasłonić kurtyną z elektrycznym sterowaniem sekwencyjnym. Przyda się to szczególnie w słoneczne dni. Wówczas wpadające przez szklany dach promienie bardzo szybko nagrzewają wnętrze. Na szczęście producent zapowiada, że w zależności od wersji "307" SW będzie wyposażona w ręczną lub automatyczną klimatyzację. Niemniej jednak dzięki szklanemu dachowi wnętrze 307 SW sprawia wrażenie bardzo przestronnego, jest jasne i dobrze doświetlone.W porównaniu z wersją hatchback przód auta do linii drugich drzwi pozostał właściwie bez zmian. Tylna część to zupełnie nowy projekt. W stosunku do hatchbacka zwiększony został rozstaw osi o 10 cm. Dodatkowe centymetry w nadwoziu naturalnie zaowocowały powiększeniem wnętrza pojazdu. Umożliwiło to montaż trzeciego rzędu foteli dla dwóch pasażerów. Dzięki podłodze uniesionej o kilka centymetrów wyżej niż dwa pierwsze rzędy siedzeń pasażerowie z tyłu mają dobrą widoczność. Mogą czuć się jak w amfiteatrze. Ale wygodnie będą podróżować tu tylko dzieci lub dorośli o wzroście poniżej 170 cm. Rząd dostawianych foteli ma służyć do tego, żeby np. podwieźć do szkoły swoje i ewentualnie dzieci sąsiadów. Wysokie osoby powinny podróżować z przodu. Tam miejsca jest imponująco wiele. Dwa przednie fotele mają regulację w trzech płaszczyznach. Drugi rząd trzech siedzeń można przesuwać, składać lub wymontowywać. Po wyjęciu środkowego fotela istnieje możliwość ustawienia bocznych siedzisk w pozycji wyśrodkowanej. Wyjmowanie i montowanie foteli jest bardzo proste i nie wymaga siły atlety. Każdy z siedmiu pasażerów ma własne miejsce z osobną regulacją oparcia i siedziska oraz trzypunktowym pasem bezpieczeństwa i zagłówkiem. Możliwości kształtowania wnętrza przypominają trochę rozwiązania zastosowane w Oplu Zafirze. Tu jednak istnieje aż 108 możliwości konfiguracji miejsc. Zależnie od potrzeb bagażnik może być bardzo duży, po wystawieniu pięciu tylnych foteli mamy do dyspozycji maksymalnie ponad 1500 litrów. Kiedy chcemy przewieźć siedem osób wtedy możliwości bagażowe kurczą się do 137 litrów. Wówczas dodatkowy bagażnik możemy zainstalować na dachu. Wnętrze jest starannie wykończone, materiały porządnej jakości, dobrze skomponowane kolory tapicerki i kokpitu. W oparciach przednich foteli pasażerowie mają do dyspozycji lotnicze stoliki. Po złożeniu fotela środkowego w drugim rzędzie powstaje stół z zagłębieniami na kubki czy napoje. Praktyczność wnętrza to także liczne schowki. Jeden z nich ma poj. 17,5 litra i jest klimatyzowany. W konsoli środkowej można umieścić płyty CD, monety, a także inne drobiazgi. Pojemne schowki znajdują się również we wszystkich drzwiach. Pod przednimi fotelami są szuflady na płaskie przedmioty. Z zewnątrz elegancję podkreślają chromowane klamki oraz relingi dachowe i maskownica tylnej tablicy rejestracyjnej. Samochód sprawia wrażenie bardzo lekkiego i zwinnego, ale jednocześnie solidnego. Od początku sprzedaży 307 SW będzie dostępny z czterema silnikami (wszystkie znane z modelu bazowego), z czego dwa to dwulitrowe turbodiesle, wykonane w technice Common Rail, o mocy 90 i 107 KM. Benzynowy 1.6 16V ma moc 110 KM, a dwulitrowy 136 KM. Do wyboru będziemy mieli pięciobiegową manualną lub czterostopniową automatyczną skrzynię biegów. W wersji podstawowej Peugeot 307 SW ma być wyposażony w dwie czołowe poduszki powietrzne, airbagi boczne oraz kurtyny chroniące głowy pasażerów siedzących z tyłu jak i z przodu. O bezpieczeństwo w trakcie jazdy i podczas hamowania zadba szereg systemów elektronicznych (ABS, EVA - wspomaganie nagłego hamowania, EBD - system rozdziału siły hamowania, ESP - kontrola stabilności pojazdu). Standardowo producent montuje m.in. elektrycznie sterowane szyby przednie i lusterka, manualną klimatyzację (w bogatszej wersji Premium wszystko sterowane elektrycznie i elektronicznie) oraz centralny zamek. Kierownicę można regulować w płaszczyźnie pionowej i poziomej. W bogatszej odmianie klient otrzyma dodatkowo komputer pokładowy, felgi aluminiowe, odtwarzacz płyt kompaktowych, wycieraczki z czujnikiem deszczu. Za dopłatą można też wybrać tempomat, zespół czujników pomagających przy parkowaniu lub system audio z odtwarzaczem DVD i ekranem na konsoli środkowej. Peugeot 307 SW trafi do naszych salonów w czerwcu. Ceny ani wersje wyposażeniowe nie są jeszcze znane. We Francji 307 SW 1.6 kosztuje ok. 18 tys. euro i jest o około 1,7 tys. euro droższy od wersji 5d z podobnym wyposażeniem.
Galeria zdjęć
SuperWszechstronny
SuperWszechstronny
SuperWszechstronny
SuperWszechstronny