Lekki lifting nadwozi podkreślono tu dodatkami jednoznacznie wskazującymi na sportowy - jeśli nie wręcz wyczynowy - charakter obu samochodów. Cechy takie to na przykład głęboko poprowadzony spoiler przedni podzderzakowy, spoilery progowe czy podwójne, chromowane wyloty rur wydechowych. Oba modele Cupra wyróżniać się będą - a potem wszystkie inne podrasowane wersje Seatów - wlotem powietrza o rysunku plastra miodu z wielkim logo firmy. Zarówno Ibiza, jak i Cordoba wyposażone zostały w 16-calowe felgi ze wzmacnianego aluminium, oksydowane do koloru tytanu. Pomiędzy ich pięcioma szprychami wyraźnie widać czerwone zaciski wzmocnionych układów hamulcowych. Także i wnętrza aut zdecydowanie różnią się od wersji wielkoseryjnych. Nowa, skórzana kierownica z tytanowym wykończeniem logo Seata, lewarek biegów z tytanową gałką i skórzanym mieszkiem oraz chromowaną okrągłą ramką, a także zegary z białym tłem i sportowe nakładki na pedały. Tapicerkę wykonano z tkaniny o nazwie "Cupra" dostępnej w trzech barwach: czarnej, niebieskiej i czerwonej - w połączeniu ze skórzanymi wstawkami. Możliwa (na zamówienie) jest tapicerka skórzana ze wstawkami z alcantary. Standardowe wyposażenie obu modeli jest bogate i obejmuje m.in. cztery poduszki powietrzne, układ antypoślizgowy ABS i kontrolę trakcji (TCS). Na niektórych rynkach standardem jest także system stabilizacji jazdy ESP. Ponadto szyby mają sterowanie elektryczne, wszystkie wersje nadwoziowe otrzymały centralny zamek sterowany zdalnie, oprócz tego w wyposażeniu seryjnym jest wielofunkcyjny wyświetlacz obsługujący radio i komputer pokładowy. W standardzie znajdziemy również przednie reflektory przeciwmgielne i alarm. Lista opcji obejmuje między innymi automatyczną klimatyzację, elektrycznie otwierany dach, czujnik powodujący automatyczne włączenie wycieraczek przednich podczas deszczu. Pod maską najnowszej generacji Cupry pracuje znany z Audi A3 i Golfa silnik o pojemności 1.8 20V, który w Seacie dysponuje mocą 156 KM i momentem obrotowym o wartości 210 Nm osiąganym już przy 1800 obr./min. Tak wyposażona Ibiza osiąga według danych producenta prędkość 100 km/h w czasie 7,9 s, a Cordoba osiąga "setkę" 0,1 s później. Oba modele potrafią się rozpędzić do 218 km/h. Silniki zostały wytłumione akustycznie, ale powyżej 4 tys. obr./min ich sportowy "gang" słychać wyraźnie. Dynamiczna jazda wymaga uzyskania wysokich obrotów silnika. Za przyjemność ostrej jazdy trzeba jednak płacić, w tym przypadku dużym zużyciem benzyny. Wskaźnik średniego zużycia paliwa podczas jazd próbnych (ostrych, ale Ibiza i Cordoba Cupra to przecież auta sportowe) przekraczał nawet 12 l/100 km (według producenta spalanie wynosi 7,8 l/100 km). Pocieszeniem jest bardzo dobre trzymanie drogi i znakomita praca skrzyni biegów o krótkich, precyzyjnych skokach. Znakomite są hamulce (na przednich i tylnych kołach tarczowe), droga hamowania nie wydłuża się nawet przy mocnym nagrzaniu się tarcz. Zawieszenie jest dodatkowo utwardzone.
Galeria zdjęć
Szybkie Cupry
Szybkie Cupry