W Europie w ubiegłym roku zanotował prawie 9-procentowy wzrost sprzedaży, a kolejne lata mają utrzymać tę tendencję. Pomocna w tym będzie aktywna polityka modelowa. Do 2007 roku na Starym Kontynencie zadebiutuje 10 nowych aut tej marki.W ubiegłym roku do sprzedaży weszło pierwsze Mitsubishi segmentu B - 5-drzwiowy Colt. Teraz firma prezentuje 3-drzwiową odmianę tego auta. Będzie ona stanowić 40 proc. ogółu produkcji modelu, a planowana sprzedaż ok. 90 tys. sztuk rocznie (obydwu wersji) pozwoli umocnić pozycję firmy na rynku europejskim.Zaprojektowany dla EuropejczykówColt 3d, podobnie jak wersja 5d, stworzony został w biurach projektowych Mitsubishi Design Europe w Trebor koło Frankfurtu. Jest autem o bardziej sportowym charakterze, adresowanym do innych grup klientów: młodych, dynamicznych, w wieku 18-35 lat lub małżeństw z niewielkim stażem, szukających małego, przestronnego, atrakcyjnego samochodu. CZ3 (oficjalna nazwa) różni się od modelu 5-odrzwiowego m.in. miękko opadającą linią dachu, szerokimi słupkami tylnymi i umieszczonymi poziomo lampami wcinającymi się w klapę bagażnika. Jest też o 60 mm krótsze i o 30 mm niższe. Zmiany tych parametrów nie wpłynęły na przestronność wnętrza. Z przodu ilość miejsca zadowoli nawet wysokich pasażerów, a tylna kanapa pomieści trzy osoby. Zajęcie tam miejsca nie stwarza większych problemów dzięki przesuwanym, odchylanym fotelom i szeroko otwieranym drzwiom. Tylną kanapę można rozkładać (oparcia dzielone w stosunku 60:40), ale w przeciwieństwie do wersji 5d siedzeń nie da się wyjmować. Pojemność bagażnika sięga maksymalnie 535 l. Kokpitu nie zmieniono, identyczna jest też lista wyposażenia wpływającego na komfort i bezpieczeństwo.Prowadzi się pewnie i potrafi być szybkiW niezależnym zawieszeniu zastosowano z przodu sprężyny śrubowe, amortyzatory i stabilizator, zaś z tyłu belkę skrętną. Charakterystyka jego pracy została usztywniona tak, by bardziej odpowiadała sportowym aspiracjom modelu. Dzięki temu auto pewniej pokonuje zakręty i jest bardziej stabilne. Układ kierowniczy wyposażono w elektryczne wspomaganie, które dostosowuje siłę pracy do prędkości jazdy. Standardem jest antypoślizgowy system ABS i EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania).Opcjonalnie można wyposażyć auto w układ M.A.S.C. będący połączeniem ABS-u z EBD, TCL (kontrola trakcji) i ESP (kontrola stabilności). System ten dodatkowo poprawia bezpieczeństwo i pewność prowadzenia Colta.W momencie wejścia na rynek CZ3 oferowane będzie z jednym z trzech silników benzynowych o pojemnościach, 1,1, 1,3 i 1,5 l i mocach odpowiednio 75, 95 i 109 KM oraz dwóch diesli o poj. 1,5 l i mocach 68 i 95 KM. Wszystkie do przeniesienia napędu wykorzystają 5-stopniową skrzynię manualną lub opcjonalnie (z wyjątkiem 1.1 i 1.5/68 KM) 6-biegową, zautomatyzowaną Allshift z funkcją ręcznej, sekwencyjnej zmiany przełożeń.W ofercie znajdzie się również wersja specjalna oznaczona symbolem CZT. Źródłem jej napędu jest turbodoładowany benzynowy silnik 1.5 osiągający moc 150 KM. Zapewnia on doskonałą dynamikę i elastyczność. CZT przyspiesza do 100 km/h w 8 s i może rozwijać maksymalną prędkość 210 km/h. Do tych osiągów dopasowano pracę zawieszenia. Auto różni się też od innych modeli Colta wizualnie. Ma m.in. szerszy przedni zderzak z wlotami powietrza o strukturze plastara miodu, 16-calowe alufelgi, chromowaną rurę wydechową oraz dodatkowy spoiler nad klapą bagażnika. We wnętrzu sportowy image podkreślają aluminiowe pedały, białe tarcze zegarów, profilowane sportowe fotele z bardzo dobrym trzymaniem bocznym oraz czarna skórzana tapicerka z czerwonym podszyciem.Propozycja do rozważeniaTrzeba przyznać, że we wszystkich wersjach trzydrzwiowy Colt sprawia dobre wrażenie. To sympatyczny i atrakcyjny samochód, który nieźle się prowadzi i potrafi dostarczyć wiele przyjemności użytkownikowi, zwłaszcza w wersjach z najmocniejszym dieslem (świetna elastyczność już od niskiej prędkości obrotowej) i topowym CZT. Koszt auta w podstawowej wersji będzie zbliżony do ceny modelu 5-drzwiowego, czyli nie powinien przekroczyć 45 tys. zł. Szczegółową specyfikację i cennik poznamy pod koniec marca. W segmencie B nie będzie to najtańsza, ale z pewnością jedna z ciekawszych ofert.
Szybsza seria
Mitsubishi nie próżnuje. Po perturbacjach wywołanych rozstaniem z DaimleremChryslerem koncern ogłosił plan restrukturyzacyjny i szuka nowych partnerów.