Logo
WiadomościAktualnościMG HS to najpopularniejszy SUV z Chin. Otrzymał pełną hybrydę i celuje m.in. w Toyotę

MG HS to najpopularniejszy SUV z Chin. Otrzymał pełną hybrydę i celuje m.in. w Toyotę

MG jest numerem jeden na polskim rynku wśród chińskich marek, za co w znacznej mierze odpowiada SUV o oznaczeniu HS. Do tej pory był on dostępny w wersji benzynowej lub hybrydowej typu plug-in (PHEV), jednak na tym nie koniec. Oferta właśnie poszerzyła się o lubianą przez klientów pełną hybrydę (HEV), której nie trzeba ładować. Powody do obaw może mieć m.in. Toyota, lider polskiego rynku nowych samochodów.

MG HS Hybrid+
Zobacz galerię (6)
MG
MG HS Hybrid+
  • HS jest najpopularniejszym modelem marki MG w Polsce, odpowiadając za ponad połowę całej sprzedaży
  • Nowa wersja Hybrid+ to pełna hybryda (HEV) z mocą systemową mocą 224 KM i zużyciem paliwa na poziomie 5,5 l/100 km
  • W tym roku zarejestrowało w Polsce ponad 8,8 tys. samochodów marki MG, co czyni ją liderem wśród chińskich producentów

HS jest najchętniej wybieranym modelem brytyjskiej marki należącej do chińskiego koncernu SAIC Motor. Jak poinformowało polskie przedstawicielstwo MG, kompaktowy SUV stanowi aż 52 proc. sprzedaży w Polsce. Od początku bieżącego roku (do końca sierpnia) zarejestrowano już 4577 sztuk tego modelu. Jak wynika z danych opublikowanych przez instytut Samar, MG HS plasuje się na 15. miejscu w rankingu nowych aut osobowych oraz na 7. miejscu wśród klientów indywidualnych.

Popyt na hybrydy rośnie. Firma liczy, że nowa wersja jeszcze bardziej wzmocni zainteresowanie jej bestsellerem – Sukces rynkowy modelu potwierdzają wyniki sprzedaży. Zaledwie w trzy dni po otwarciu sprzedaży ten model uzyskał 1000 zamówień – powiedziała Alicja Olendzka-Płuciennik, Marketing & Product Manager MG.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Nowy MG HS Hybrid+ - co to za hybryda?

Terminem Hybrid+ MG określa pełny napęd hybrydowy (HEV). To własny układ chińskiego producenta, składa się ze 149-konnego silnika benzynowego 1.5 turbo i mocnego silnika elektrycznego (198 KM). Moc systemowa wynosi aż 224 KM, więc nikt nie powinien narzekać na dynamikę (7,9 s do "setki").

Zobacz też: Chińskie auta są tańsze w zakupie, a ile kosztuje ich serwis?

W modelu HS użyto dwubiegowej przekładni, która ma zapewniać płynniejszą i cichszą jazdę niż stosowane w wielu hybrydach przekładnie e-CVT.

MG HS Hybrid+
MG HS Hybrid+MG

Spory jest także akumulator trakcyjny o pojemności 1,83 kWh, co przekłada się na dłuższy zasięg w warunkach miejskich. Producent deklaruje, że samochód może poruszać się w pełni elektrycznie do prędkości 60 km na godz., a z aktywnym wsparciem silnika elektrycznego – do 80 km na godz., więc w często jeździ nim się jak elektrykiem.

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP wynosi 5,5 l/100 km, wynika z oficjalnych danych technicznych.

Ile kosztuje MG HS Hybrid+?

Hybrydowy SUV jest już dostępny w polskich salonach. Do wyboru również są dwie wersje wyposażenia, na początku obowiązuje oferta promocyjna. Ponadto MG oferuje leasing już od 101 proc. oraz kredyt w formule 50/50.

Ceny są następujące:

  • MG HS 1.5T Hybrid+ Excite - 137 tys. 900 zł (w promocji: 128 tys. 900 zł);
  • MG HS 1.5T Hybrid+ Exclusive - 148 tys. 900 zł (w promocji: 139 tys. 900 zł).
MG HS Hybrid+
MG HS Hybrid+MG

Które modele MG mają napęd Hybrid+?

W sumie MG ma na polskim rynku już trzy modele HEV. Przed HS-em wersje Hybrid+ pojawiły się w SUV-ie ZS i miejskim hatchbacku MG3. W mniejszych modelach moc systemowa wynosi 195-197 KM i stosowana jest trzystopniowa skrzynia biegów.

W 2025 r. MG sprzedało 2462 samochody z technologią Hybrid+, co potwierdza rosnące zainteresowanie zelektryfikowaną ofertą. W sumie od stycznia do sierpnia br. zarejestrowano w Polsce ponad 8,8 tys. samochodów tej marki — to 14. wynik ze wszystkich marek samochodów w Polsce i najlepszy ze wszystkich chińskich producentów.

Autor Krzysztof Słomski
Krzysztof Słomski
Wydawca AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji