4Runner ma wiele wspólnych komponentów z pikapem Toyota Tacoma. Japoński producent kieruje do miłośników tradycyjnych pojazdów terenowych.
Nowa generacja Toyoty 4Rynner zachowuje ortodoksyjną koncepcję ze stałym napędem czterech kół. Wersja 4Runner Limited otrzyma system 4x4 z możliwością blokady międzyosiowego dyferencjału. Nowa generacja otrzyma także kilka systemów z Land Cruisera jak m.in. Crawl Control, wspomaganie zjazdu i podjazdu pod wzniesienie, adaptacyjne podwozie KDSS.
W jednostkach napędowych doszło do interesującego kompromisu. Silniki4,0 V6 i 4,7 V8 z poprzedniej generacji zostały zastąpione nową wersją4,0 V6 VVT-i, która ma moc 199 kW i maksymalny moment obrotowy 377 Nm. Współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną. Rolę podstawowej motoryzacji spełnia silnik czterocylindrowy 2,7 VVT-i (178 kW, 241 Nm) montowany z czterostopniową przekładnią automatyczną.