Logo
WiadomościAktualnościTrzecia faza cliówki

Trzecia faza cliówki

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Przedstawiciel segmentu B w koncernie Renault produkowany jest od 14 lat. W tym czasie był kilkakrotnie modernizowany oraz gruntownie zmieniany.

Trzecia faza cliówki
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Trzecia faza cliówki

Łącznie z najnowszą wersją to już piąta odmiana tego modelu. Nieduże auto koncernu Renault cieszy się znacznym zainteresowaniem. W Europie Clio osiągnęło prawie 10-procentowy udział w sprzedaży aut segmentu B (dane z listopada 2003 r.). W Polsce jest to drugi po Thalii najlepiej sprzedający się model Renault. W ubiegłym roku znalazł ponad 6300 nabywców.Nowe pakiety wyposażeniaO tak dobrze sprzedający się model trzeba dbać. Dlatego też Renault zafundowało Clio kolejną kurację odmładzającą. Koncern proponuje nową gamę wyposażenia nawiązującą do Mégane'a II i Scénica II. Obejmuje ona trzy wystroje wnętrza (Authentique, Dynamique, Privilége) oraz cztery poziomy wyposażenia (Access, Free, Pack i Comfort). W ofercie pojawiły się trzy nowe silniki. Do gamy powróciła benzynowa jednostka 1.6 16V o mocy 110 KM, która oferowana była w pierwszej fazie drugiej generacji (1998-2001 r.). Dostępna będzie z 5-stopniową skrzynią manualną oraz 4--biegowym automatem Proactive. Nowością jest także trzecia już w ofercie Clio jednostka wysokoprężna dCi o pojemności 1,5 litra. To najmocniejszy silnik Diesla - dysponuje mocą 100 KM. Właśnie w tej wersji silnikowej lub w wystroju Dynamique pojawia się zmieniony, bardziej dynamiczny przód z nowym zderzakiem, który ma szeroki wlot powietrza i występuje w połączeniu ze sportowym dachowym spoilerem. Pojawiły się także nowe kolory nadwozia, jest ich teraz trzynaście.Nowe detale we wnętrzuZmodyfikowano wykończenia tapicerki drzwi dzięki poprawie jakości tworzyw. Nowością są elektrycznie sterowane szyby tylne. Tarcze analogowych wskaźników poziomu paliwa w zbiorniku i temperatury cieczy chłodzącej zamieniono na cyfrowy ekran. Clio w ten sposób miało upodobnić się wewnątrz do modelu Mégane II. Zmiany wskaźników nie objęły jedynie wersji Sport, w której pozostawiono dotychczasowe, analogowe zegary. Pojawiły się za to pasy bezpieczeństwa w kolorze srebrnym, nowe wykończenie typu "matowy chrom" listew deski rozdzielczej, medalionu koła kierownicy oraz wkładki na dźwigni zmiany biegów.Najwięcej zmian znajdziemy w sportowej wersji Clio2.0 16V. Auto ma teraz podwójną, chromowaną rurę wydechową - element przeniesiony z Clio V6. W opcji dostępne są: nowa listwa pod przednim zderzakiem i wyczynowy spoiler poprawiający aerodynamikę. W wersji Sport zmodyfikowano nastawy zawieszenia, aby poprawić prowadzenie pojazdu w ekstremalnych warunkach. Wymagający kierowcy mogą dokupić opcjonalnie utwardzone i obniżone sportowe zawieszenie (1900 zł). Auto z twardszym układem jezdnym na zewnątrz wyróżnia się 16-calowymi felgami aluminiowymi w kolorze szarym (Anthracite). W Clio Sport pojawiły się także nowe opony firmy Michelin model Pilot Exalto (205/45 R16).Trzecią jednostką, która pojawiła się w odnowionym modelu, jest silnik 2.0 16V. Znana z poprzednika po modyfikacjach, dysponuje teraz mocą 182 KM i maksymalnym momentem 200 Nm. Lepsze osiągi uzyskano także dzięki zmianie układu wydechowego.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: