Rajd Karkonoski rozstrzygnięty został już na drugim odcinku specjalnym. Leszek Kuzaj uszkodził tam koło, na dodatek miał kłopoty ze skrzynią biegów. W sumie stracił tam aż 2 minuty i 42 sekundy. Dalej jechał bardzo, bardzo szybko. Wygrał większość odcinków specjalnych, zabrakło jednak nieco do pierwszego miejsca, choć wydawało sie, że tym razem to jemu będzie sprzyjać szczęście. Drugiego dnia Janusz Kulig miał kłopoty. Najpierw stracił 30 sekund po uderzeniu w wiadukt na oesie nr 12. Dalej nie stracił zbyt wiele, gdyż jakby na jego życzenie odwołano najdłuższą próbę. Na przedostatnim oesie Kulig uderzył w krawężnik, zmieniał dwa koła i otrzymał 50 sekund kary za 5-minutowe spóźnienie.W grupie N zdecydowanie od startu prowadził Tomasz Czopik. Próbowali go gonić Paweł Dytko oraz Marcin Turski. Drugą załogę Mocne Rally doścignął pech na tym samym odcinku specjalnym co Leszka Kuzaja. Na uszkodzonym kole przejechali 16 kilometrów, uszkadzając przy tym zawieszenie samochodu. Naprawa auta przedłużyła się do 10 minut, co spowodowało spóźnienie i dalsze straty.Tytuł mistrza Polski w rajdowej Formule 2 zdobył Tomasz Kuchar, trzeci na mecie w Jeleniej Górze. Za nim imprezę ukończył Łukasz Sztuka, który w ekipie Seata niespodziewanie zastąpił Roberta Herbę. Przed Rajdem Karkonoskim pojawił się komunikat, że rozwiązanie umowy z dotychczasowym kierowcą nastąpiło za porozumieniem stron, jednak ta decyzja zdziwiła wielu obserwatorów.W Jeleniej Górze mówiło się także o rozstrzygnięciu Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM dotyczącej dyskwalifikacji kierowców z powodu odstępstw technicznych na poprzednich eliminacjach mistrzostw Polski. Maciej Lubiak, Łukasz Sztuka i Paweł Dytko zostali ukarani wykluczeniem z rajdu oraz grzywną w wysokości 5000 złotych. W ubiegłym sezonie zawodnik wykluczony za odstępstwa techniczne nie miał prawa do tytułu mistrzowskiego. Teraz działacze PZM dają zielone światło oszustwom. Złapią, nie złapią, a jeżeli tak, to się zapłaci i po sprawie. Cóż to zresztą za kara, skoro w minionym roku Leszek Kuzaj zapłacił 5000 zł kary za kręcenie tzw. bączków po mecie Rajdu Elmot.Rajd Karkonoski: 1. Janusz Kulig/Jarosław Baran (Ford Focus WRC) 2.05.18,0; 2. Leszek Kuzaj/Andrzej Górski (Toyota Corolla WRC) - strata 53,9; 3. Tomasz Kuchar/Maciej Szczepaniak (Volkswagen Golf Kit Car) - 8.39,6; 4. Łukasz Sztuka/Zbigniew Cieślar (Seat Cordoba WRC) - 9.10,0; 5. Tomasz Czopik/Dariusz Burkat (Mitsubishi Lancer Evo VI) - 9.50,9; 6. Paweł Dytko/Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo V) - 11.25,7; 7. Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek (Renault Mégane Coupé) - 11.46,5; 8. Cezary Fuchs/Maciej Maciejewski (Toyota Celica GT-Four) - 12.14,9; 9. Marcin Turski/Tadeusz Burkacki (Mitsubishi Lancer Evo VI) - 13.31,9; 10. Wiesław Stec/Jakub Mroczkowski (Mitsubishi Lancer Evo III) - 17.09,9.Klasyfikacja mistrzostw Polski. Generalna: 1. Janusz Kulig 119, 2. Leszek Kuzaj 100, 3. Robert Herba 52, 4. Łukasz Sztuka 46, 5. Tomasz Czopik 44, 6. Tomasz Kuchar 36, 7. Paweł Dytko 31, 8. Marcin Turski 26. Grupa N: 1. Tomasz Czopik 44, 2. Łukasz Sztuka 34, 3. Paweł Dytko 25, 4. Marcin Turski 19, 5. Wiesław Stec 16.Andrzej Jakubaszek
Galeria zdjęć
Tytuły rozdano
Tytuły rozdano