Do takich samochodów nawiązuje studyjny 300 Hemi C. Jego 5,7-litrowy silnik, odwołujący się do tradycji Hemi-V8 z lat pięćdziesiątych, ma charakterystyczne półkoliste komory spalania i po dwie świece na cylinder. Moc 353 KM przenoszona jest za pośrednictwem czterostopniowej przekładni automatycznej na tylne koła. Podczas spokojnej, równomiernej jazdy i hamowania cztery z ośmiu cylindrów są automatycznie wyłączane, podczas przyspieszania i wyprzedzania do dyspozycji kierowcy jest cała moc silnika.Stylowe detale nadwozia - przetłoczenie biegnące pośrodku pokrywy silnika, chromowane klamki i delikatne listwy po bokach, trzecie światło stopu oryginalnie okalające znak firmowy - zdradzają dużą dbałość stylistów o szczegół. Przednie i tylne światła nawiązują do seryjnego modelu 300 M. Hemi C jest samochodem czteroosobowym, skonstruowanym z takim zamierzeniem, żeby pasażerowie z tyłu podróżowali nie mniej wygodnie niż siedzący z przodu.Chrom zdobi także wnętrze, obok drewna orzechowego i skóry. Hemi C dysponuje umożliwiającym dostęp do internetu systemem Infotronic z nawigacją satelitarną GPS. Nowinki techniczne wykorzystano do ochrony przed kradzieżą: skaner odcisku palca i minikamera demaskują ewentualnego złodzieja. Infotronic, podobnie jak klimatyzacja, zestaw audio i telefon, sterowane są głosem lub za pomocą panelu z ekranem w konsoli środkowej.
W duchu wolności
Piękny kabriolet z mocnym silnikiem V8 i napędem na tylne koła jest również powracającym tematem u Chryslera. Na przykład model 300 C Cabrio z 1957 r.