Logo
WiadomościAktualnościW nowym wymiarze

W nowym wymiarze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Historia wyścigów samochodów turystycznych DTM rozpoczęła się w roku 1984. W ciągu kilku lat Deutsche Tourenwagen Meisterschaft odniosły fenomenalny sukces.

W nowym wymiarze
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
W nowym wymiarze

W drugiej połowie lat 80. ubiegłego wieku samochody startujące w tej serii, czyli Mercedesy, Ople i Alfy Romeo, technologicznie ustępowały tylko Formule 1. Niestety, przeobrażenie tych zawodów w International Touring Cars (ITC) pod patronatem Międzynarodowej Federacji Samochodowej doprowadziło do upadku tych bardzo popularnych wyścigów.Ponownie DTM pojawił się na torach w sezonie 2000. Skrót pozostał ten sam, zmieniła się tylko nazwa - Deutsche Tourenwagen Masters. Teraz ta seria rozpoczyna nowy rozdział. Początkowo startowały w niej dwudrzwiowe coupé, teraz uczestnicy zaczynają wystawiać pojazdy czterodrzwiowe. Mówi o tym szef działu sportu Mercedesa Norbert Haug: "Firmy chcą zaprezentować swe najlepiej sprzedawane modele. Coupé budowane są w małych seriach, dlatego dla producentów ważniejsze staje się wprowadzenie aut z czterema drzwiami. To zdecydowanie przełoży się na wzrost ich sprzedaży".Oczywiście część kierowców, głównie prywatnych, pojedzie jeszcze starymi pojazdami, ale czołówka dostanie już nowe modele. Obrońca tytułu z minionego sezonu Bernd Schneider oraz jego koledzy z ekipy HWA Christijan Albers, Jean Alesi i Gary Paffett mają otrzymać nowe Mercedesy klasy C. Czołówka teamu Opla reprezentująca zespoły Phoenix (Marcel Fässler i Laurent Aiello) oraz Holzer (Heinz-Harald Frentzen i Manuel Reuter) otrzyma Vectry GTS V8.Do minionego sezonu barwy Audi reprezentował team Abt. Ta ekipa nadal pozostaje na torze, jednak tym razem modele TT zostają zastąpione przez A4 DTM przygotowywane przez fabrykę. Czołówkę firmy z Ingolstadttworzą kierowcy do niedawna startujący dla tej marki w długodystansowych wyścigach prototypów - Frank Biela, Emanuele Pirro i Tom Kristensen. Dwaj pierwsi wystartują w zespole Joest, natomiast Duńczyk wraz z Christianem Abtem pojadą dla teamu Abt.W sumie na liście startowej znajduje się 20 kierowców z 8 krajów. Wśród nich znajdziemy także młodego Czecha Jaroslava Janisa, który do niedawna ścigał się w Formule 3000.Większość teamów bierze teraz udział w intensywnych testach. Już niebawem rozegrana zostanie pierwsza runda mistrzostw. W kalendarzu DTM znalazły się wyścigi w Niemczech, Portugalii, Włoszech, Holandii i Czechach - Hockenheim (18.04), Estoril (2.05), Adria (16.05), EuroSpeedway (6.06), Norisring (27.06), Nürburgring (1.08), Oschersleben (8.08), Zandvoort (5.09), Brno (19.09) i Hockenheim (3.10).W każdej eliminacji zostanie rozegrany jeden wyścig na dystansie około 160 km. Regulamin zawodów wymaga dwukrotnego zjazdu do boksów, w czasie których obowiązkowo trzeba wymienić po 4 opony. Będzie trzeba także dotankować benzynę. Ile razy, to zależy tylko od "apetytu" silników. Pojemność zbiorników paliwa ograniczono do 70 litrów. Dwie pomarańczowe lampki z boków pojazdu będą wyraźnie sygnalizować, ile pit stopów odbył każdy ze startujących kierowców.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: