WYŚCIG 1Emocjonująca walka przez 12 okrążeń zaowocowała niezwykle ciasnym finiszem. Pierwsza trójka przekroczyła linię mety w jednej sekundzie. Zwycięzcą pierwszego starcia na Autodromo do Algavre został Yvan Muller (Chevrolet Cruze), który zapisał na swoim koncie szósty triumf w tegorocznym sezonie WTCC. Za trzykrotnym Mistrzem Świata na mecie zameldował się Gabriele Tarquini (Seat Leon) ze stratą zaledwie 0.336 sekundy. Trzeci stopień podium podczas dekoracji uzupełnił Rob Huff, wolniejszy od Mullera o 0.951 sekundy.
Gabriele Tarquini startował z pole position, ale Yvan Muller zdecydowanie lepiej ruszył i szybko przebij się na pierwsze miejsce nie ustępując przez cały wyścig rywalom. Tarquini rzucił się w pogoń za Francuzem, skutecznie odpierając ataki Roberta Huffa. Czwarty w stawce jechał Norbert Michelisz.
Aleksiej Dudukało odpadł z rywalizacji po kontakcie z Alainem Menu na pierwszym kółku. Szwajcar po incydencie mijał kolejnych przeciwników wskakując do czołowej piątki. W kolizjach ucierpieli Mehdi Bennani i James Nash. Mety nie osiągnął także James Thompson, który urwał półoś na ostatnim okrążęniu.
WYŚCIG 1 (11 okrążeń)1. Yvan Muller (F) Chevrolet Cruze2. Gabriele Tarquini (I) SEAT Leon WTCC +0.3363. Robert Huff (GB) Chevrolet Cruze +0.9514. Norbert Michelisz (H) BMW 320 TC +6.6995. Alain Menu (CH) Chevrolet Cruze +13.6696. Tom Coronel (NL) BMW 320 TC +17.0537. Tiago Monteiro (P) SR Leon 1.6T +20.1728. Alberto Cerqui (I) BMW 320 TC +20.4229. Pepe Oriola (E) SEAT Leon WTCC +21.13410. Alex MacDowall (GB) Chevrolet Cruze +21.723
WYŚCIG 2Najszybszym kierowcą w drugim wyścigu był Alan Menu (Chevrolet Cruze), który odniósł osiemnaste zwycięstwo w karierze w serii w WTCC. Szwajcar podczas weekendu w Portugalii wcielił się w rolę bohatera komiksu Michela Vaillanta- super utalentowanego kierowcę, który wychodzi z każdej opresji. Co ciekawe, zawodnik przeszedł drobną metamorfozę, by upodobnić się do postaci, a samochód otrzymał nowe malowanie. Na drugiej pozycji uplasował się 31 lat młodszy od Menu, Pepe Oriola (Seat Leon) ze stratą 3.200 sekundy, a trzecia lokata przypadła Tomowi Coronel’owi (BMW 320 TC), który był wolniejszy od lidera o 5.160 sekundy.
W drugim starciu pole position należało do Pepe Orioli. Hiszpan nie wykorzystał szansy i zaraz za startem wyprzedził go Alain Menu oraz Tom Coronel, jednak odzyskał drugą pozycję podczas trzeciego okrążenia. Powiedzenie „gdzie dwóch się biję, tam trzeci korzysta” doskonale zobrazował popołudniowy wyścig. Walczący o piąte miejsce Norbert Michelisz i Tiago Monteiro byli z pewnością zaskoczeni, gdy obydwu jednocześnie wyprzedził Gabriele Tarquini. Chwilę później Michelisz wypadł z toru oddając swoją pozycję Huff’owi i Muller’owi. Następnie zawodnicy minęli Monteiro.
Tarquini mimo szybkiej jazdy i widowiskowego wyprzedzenia, nie ukończył wyścigu. Robert Huff nie dohamował się przed zakrętem i uderzył w tył Seata prowadzonego przez Włocha. Auto zahaczyło w Chevroleta Mullera efektem czego była strata pozycji Mistrza Świata na rzecz Huff’a. Z okazji skorzystał 19-letni Alberto Cerqui wyprzedzając kierowców Cruze’ów. Nie cieszył się jednak długo z zaistniałem sytuacji, bowiem już na następnym okrążeniu dwa niebieskie Chevrolety znalazły się przed nim.
WYŚCIG 2 (11 okrążeń)1. Alain Menu (CH) Chevrolet Cruze2. Pepe Oriola (E) SEAT Leon WTCC +3.2003. Tom Coronel (NL) BMW 320 TC +5.1604. Robert Huff (GB) Chevrolet Cruze +6.9615. Yvan Muller (F) Chevrolet Cruze +8.2806. Alberto Cerqui (I) BMW 320 TC +8.6267. Alex MacDowall (GB) Chevrolet Cruze +15.0078. Tiago Monteiro (P) SR Leon 1.6T +15.8749. Franz Engstler (D) BMW 320 TC +16.26410. Norbert Michelisz (H) BMW 320 TC +18.128
PUNKTACJA WTCC1. Muller (245) 2. Huff (227) 3. Menu (208) 4. Coronel (142) 5. Tarquini (134) 6. Oriola (107) 7. Michelisz (106) 8. D'Aste (84) 9. Monteiro (45) 10. Bennani (43)