Przełom października i listopada to wyjątkowo trudny czas dla kierowców. Właśnie wtedy ruch na drogach wzmaga się, pogoda często zaskakuje i szybko zapada zmrok. Jazda w deszczu, we mgle i po śliskiej nawierzchni powoduje wzrost liczby wypadków. Z danych policyjnych wynika, że w 2011 roku w okresie od 31 października do 1 listopada w całej Polsce miało miejsce aż 169 wypadków drogowych.

Większość poważnych wypadków zdarza się przy ograniczonej widoczności, często po zmroku lub podczas złych warunków atmosferycznych. Tymczasem głównym czynnikiem decydującym o czasie reakcji kierowcy jest widoczność i dobre oświetlenie drogi. Wpływają one na szybkość, z jaką kierowcy zauważają przeszkody znajdujące się na drodze i innych uczestników ruchu.

Zgodnie z zasadą "widzieć i być widzianym", więcej światła to więcej czasu na uniknięcie potencjalnego niebezpieczeństwa na drodze. Dlatego wybierając oświetlenie samochodowe należy zwrócić szczególną uwagę na wydajność żarówki, czyli na to, jak jasno świeci i ile daje lumenów z wata. Żarówka emitująca duży strumień świetlny gwarantuje nam większą widoczność i zwiększa bezpieczeństwo na drodze.

- W okresie jesienno-zimowym sprawnie działające oświetlenie samochodowe to podstawa bezpieczeństwa na drodze - mówi Tarek Hamed, ekspert ds. oświetlenia samochodowego Philips Automotive. - Używanie żarówek o większej emisji światła wpływa na skrócenia drogi hamowania, co zdecydowanie wpływa na poprawę bezpieczeństwa.

Niestety problem ten jest często lekceważony przez kierowców, którzy jeżdżą z zabrudzonymi reflektorami i źle ustawionymi światłami. Do typowych błędów należy także kupowanie oświetlenia nie posiadającego homologacji, które ze względu na wady konstrukcyjne nieprawidłowo oświetla drogę i oślepia osoby jadące z naprzeciwka, co stwarza poważne zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu.

Dla trudniejszy warunków podróżowania Philips opracował żarówkę halogenową X-tremeVision. Dzięki zastosowaniu ulepszonej, dwukrotnie zwiększonej mieszanki gazów, X-tremeVision ma dwa razy dłuższą żywotność oraz maksymalną moc oświetlenia. Z kolei zastosowanie szkła kwarcowego gwarantuje, że przy kontakcie z wodą bańka nie eksploduje. Takie przypadki zdarzają się w żarówkach wykonanych ze szkła twardego, które jest mniej odporne na szok termiczny i wilgoć. Rozsył światła X-tremeVision nie oślepia kierowców jadących z naprzeciwka.

Żarówka X-tremeVision posiada europejski certyfikat bezpieczeństwa i homologacji ECE, a także odcięcie promieniowania UV, dzięki czemu reflektory nie matowieją. Matowe reflektory mogą blokować nawet 50 procent emitowanego światła. Żółtawy efekt w reflektorze jest sygnałem, że emisja światła jest redukowana.

Żarówka ta polecana jest zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy warunki drogowe ulegają znacznemu pogorszeniu. Dzięki dobremu oświetleniu kierowca może szybciej reagować na niespodziewane sytuacje na jezdni i poboczu.