• Fiat Punto to model o długiej historii. Zadebiutował na rynku w 1993 roku jako następca modelu Uno
  • Trzecia generacja modelu Punto trafiła na rynek w 2005 roku. Przetrwała kilka liftingów. Z oferty zniknęła w tym roku
  • W Brazylii Fiat Punto doczekał się następcy. To nowy model Argo z silnikami 1.0 l, 1.3l oraz 1,8 l

Fiat nie kryje swoich planów związanych z włoskimi zakładami. Z pewnością tamtejszych związkowców ucieszyły zapewnienia o 13 nowych modelach, wśród których nie zabrakło elektrycznego Fiata 500, hybrydowej Pandy czy europejskiej odmiany Jeepa Compass. We włoskich mediach pojawiły się także doniesienia o rychłym wskrzeszeniu jednego z najbardziej legendarnych i popularnych modeli Fiata, czyli Punto.

O modelu tym przypomniano sobie przy okazji konferencji prasowej podczas której Pietro Gorlier szef koncernu FCA wspominał o planach koncernu na najbliższe lata. Padło bowiem zapewnienie o możliwości przydzielenia nowych modeli (oczywiście nie Pandy) dla polskich zakładów. Według włoskich mediów Fiat stara się utrzymać w tajemnicy przygotowania modelu w segmencie B, który mógłby trafić do Polski.

Potencjalny następca Punto mógłby być spokrewniony z niedawno wprowadzonym Fiatem Argo. Samochód ten zadebiutował w Brazylii w 2017 roku i zastąpił jednocześnie aż dwa wcześniejsze modele: Punto Evo oraz Palio II. W Ameryce Południowej auto oferowane jest z nowymi silnikami benzynowymi: trzycylindrowym 1.0 l N3 o mocy 72 KM oraz czterocylindrowymi 1.3 l N4 (109 KM) oraz starszym 1.8 l o mocy 139 KM. Co więcej, Fiat zadbał nawet o drugą wersję nadwoziową, czyli sedana o nazwie Cronos (zastępuje modele Grand Siena oraz Linea). W europejskiej odmianie mogłyby być instalowane silniki z zakładów w Termoli, gdzie planowana jest produkcja modeli z rodziny FireFly (GSE) o pojemności 1.0 l i 1.3 l.

Przypomnijmy, że kilka miesięcy temu twierdzono, że po 13 latach produkcji Punto odeszło na dobre. Decyzja o zakończeniu produkcji nie była szczególną niespodzianką, skoro sprzedaż samochodu systematycznie spadała od ośmiu lat. Mimo kilku liftingów coraz trudniej było rywalizować z konkurencją, która nie próżnowała (obecnie w czołówce sprzedaży w Europie są znacznie młodsze modele jak Renault Clio czy Volkswagen Polo). Prawdziwym gwoździem do trumny był zeszłoroczny test zderzeniowy Euro NCAP, w którym Punto nie otrzymało nawet jednej gwiazdki.