W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Lexus LBX – najmłodszy i najmniejszy
LBX to najnowszy i najmniejszy, a także najtańszy Lexus. Stylizowany na crossovera hatchback segmentu B wygląda nowocześnie, ma eleganckie wnętrze i bogate wyposażenie. Do napędu przewidziano klasyczną, pełną hybrydę z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym, której akumulatora nie trzeba ładować. Moc układu wynosi 136 KM, a przyspieszenie do 100 km/h - 9,2 s. Średnie zużycie paliwo to 4,4-5,0 l/100 km. Bagażnik przednionapędowej wersji ma sporą pojemność 332 l, dodatkowy motor elektryczny napędu E-Four zmniejsza ją do 247 l.
Lexus UX – stylowy crossover
UX to kompaktowy SUV/crossover, który nadal sprawdzi się w mieście, a w zgrabnym nadwoziu skrywa więcej miejsca. Wnętrze nawiązuje stylistyką do nowocześnie zaprojektowanej karoserii. Do wyboru są dwie odmiany hybrydowe: UX 250h o mocy 184 KM i UX 300h o mocy 199 KM. W obu odmianach bazę stanowi silnik dwulitrowy, a druga może mieć napęd AWD. Co ciekawe, model ten dostępny jest ponadto w wersji całkowicie elektrycznej o mocy 204 KM (UX 300e).
Lexus NX – zelektryfikowany SUV
To druga generacja popularnego Lexusa NX, która na rynku pojawiła się w 2021 r. W stylistyce nadwozia i wnętrza SUV-a udanie połączono elegancję oraz sportowy charakter. Wariant 350h napędzany jest hybrydą o mocy 243 KM, natomiast NX 450h+ to hybryda typu plug-in, której system generuje 309 KM i pozwala na rozpędzenie auta do "setki" już po 6,3 s. W tej postaci po naładowaniu akumulatorów na 100 proc. można pokonać nawet do 98 km w trybie czysto elektrycznym. W obu wersjach do wyboru jest napęd na przednie lub wszystkie koła.
Lexus RX – flagowy SUV
To z kolei propozycja dla kierowców, którzy oprócz dzielności terenowej popartej dużym prześwitem oraz seryjnym napędem na wszystkie koła oczekują od SUV-a również przestronnego wnętrza, luksusu, a także dobrych osiągów. Ostatni z tych czynników to zasługa dwóch mocnych wersji silnikowych do wyboru. Lexus RX 350 ma pod maską 238-konnego, turbodoładowanego benzyniaka, który pozwala na rozpędzenie auta do "setki" po 9,5 s. Alternatywą jest hybrydowy RX 450h+ o łącznej mocy układu 313 KM. W tej postaci samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h po godnych uznania 7,7 s.
Lexus ES – limuzyna z pazurem
Japończycy nie odchodzą od klasyki. Wśród SUV-ów dostępny jest Lexus ES, czyli biznesowy sedan klasy wyższej. Auto wygląda elegancko, ale — tradycyjnie dla tej marki — nie można mu odmówić również sportowego stylu. Pod maską pracuje układ hybrydowy z 2,5-litrowym silnikiem benzynowym, generujący 218 KM. Samochód ma ponadprzeciętne osiągi (0-100 km/h w czasie 8,9 s), a jednocześnie zużywa tyle paliwa, co auta miejskie (średnio 4,7 l/100 km w cyklu mieszanym WLTP).