Auto Świat > Wiadomości > Mercedes EQC – gwiazda wśród elektryków

Mercedes EQC – gwiazda wśród elektryków

Artykuł sponsorowany
Mercedes

Mercedes EQC to pierwszy w historii seryjnie produkowany samochód elektryczny Mercedesa. Model od podstaw powstał wyłącznie jako wersja elektryczna i oferowany jest tylko z takim napędem. Samochód trafił do sprzedaży wiosną 2019 r. i jest pierwszym modelem submarki EQ.

Mercedes EQC – gwiazda wśród elektrykówŹródło: Mercedes
  • W Polsce Mercedes EQC dostępny jest z jednostką generującą 408 KM oraz 760 Nm, która pozwala rozpędzić auto do 100 km/h po 5,1 s
  • Na pokładzie samochodu znalazły się akumulatory o pojemności 80 kWh i po naładowaniu ich do pełna można pokonać maksymalnie 414 km
  • Za dobre prowadzenie pojazdu odpowiada dopracowane zawieszenie, a dobrą trakcję w każdych warunkach zapewnia seryjny napęd na wszystkie koła
  • Zobacz ofertę na elektrycznego Mercedesa EQC

Mercedes EQC ma wprawdzie gwiazdę na atrapie chłodnicy i pod względem stylistyki nadwozia jest typowym SUV-em, ale pomimo tego jest innym samochodem niż pozostałe modele oferowane przez niemiecką markę. Pierwszy powód tej odmienności to przynależność, a właściwie prekursor submarki EQ. Druga przyczyna oryginalności wynika z rodzaju silnika – to przecież pierwszy seryjny Mercedes z elektrycznym napędem.

To prawda, że Mercedes EQC jest wyjątkowy, ale to nie spowodowało utraty cech, za które kierowcy cenią modele z gwiazdą na masce (lub grillu). Zgrabne nadwozie skrywa przestronne wnętrze, w którym nawet wysokie osoby nie będą narzekały na brak miejsca na wysokości kolan czy nad głowami. Poza tym podróż odbywa się na wyjątkowo wygodnych fotelach – nawet długie przebywanie na nich nie powoduje bólu pleców czy zmęczenia.

Mercedes EQC – jak zawsze wysoka jakość

Spójna z innymi Mercedesami jest również wysoka jakość materiałów wykończeniowych oraz wystrój wnętrza. Deskę rozdzielczą tworzy panoramiczny ekran, na którym wyświetlane są nie tylko wskaźniki, lecz także informacje z komputera pokładowego, mapa nawigacji satelitarnej czy dane systemu audio, które obsługuje się za pomocą tego wyświetlacza.

Skoro mamy do czynienia z samochodem elektrycznym to wiadomo, że niezbędne było wygospodarowanie przestrzeni na akumulatory. Mercedes EQC ma takie miejsce pod podłogą. Baterie umieszczono na tyle sprytnie, że nie ograniczają one miejsca ani w części pasażerskiej, ani w bagażniku. Dość powiedzieć, że część ładunkowa pojazdu ma imponującą pojemność 500-1460 l. To wartość, która w zupełności wystarczy żeby myśleć o wakacyjnych podróżach całej rodziny.

Jest jeszcze jeden czynnik, który sprawia, że można ze spokojem planować wyjazdy tego typu – duży zasięg. W samochodzie znalazły się akumulatory o pojemności 80 kWh i jeżeli zostaną naładowane w 100 proc. to zgromadzony w nich prąd pozwala na pokonanie maksymalnie 414 km. Aby uzupełnić energię, można skorzystać przykładowo z stacji ładowania typu Wallbox i dzięki ładowarce pokładowej o mocy 7,4 kW baterie są w pełni naładowane po ok. 8 godz.

Mercedes EQC – baterie naładowane już po 40 min.

To oczywiście nie jedyna opcja, bowiem możliwe jest również korzystanie z publicznej stacji szybkiego ładowania. Ta druga opcja przy ładowarce o mocy 120 kW umożliwia napełnienie akumulatorów w 80 proc. już po 40 min. Z kolei po podłączeniu auta do 50-kilowatowego punktu prąd zostanie uzupełniony w takim samym stopniu po 1,5 godz.

Mercedes EQC napędzany jest dwoma synchronicznymi silnikami elektrycznymi, które produkują 408 KM oraz 760 Nm. Przy takich parametrach można być spokojnym o osiągi pojazdu. Mocne wciśnięcie pedału gazu powoduje gwałtowny start pojazdu, plecy pasażerów z dużą siłą są wgniatane w oparcia siedzeń, a strzałka szybkościomierza już po 5,1 s dociera do 100 km/h. Rozpędzanie kończy się przy ograniczonych elektronicznie 180 km/h.

Mercedes EQC – świetne prowadzenie

Wspominaliśmy o tym, że akumulatory umieszczone zostały pod podłogą pojazdu i nie zakłócają przestrzeni pasażerskiej i bagażowej. Takie usytuowanie ich ma jeszcze jedną zaletę – obniża środek ciężkości pojazdu. Co za tym idzie Mercedes EQC pomimo sporych gabarytów i masy wynoszącej niemal 2,5 tony okazuje się bardzo poręcznym samochodem.

Nawet, gdy wykorzystujemy w pełni możliwości silnika i dynamicznie pokonujemy zakręty nadwozie niemal się nie przechyla, a pojazd zawsze pozostaje na obranym kierunku jazdy. W opanowaniu samochodu pomaga dodatkowo precyzyjny układ kierowniczy. Z kolei w trakcie jazdy na śliskiej nawierzchni pomocą służy seryjny napęd na wszystkie koła.

Mercedes EQC to samochód nie tylko dla kierowców lubiących dynamiczną jazdę i szybkie przemykanie przez zakręty. To również model dla tych, którzy cenią wysoki komfort jazdy. W tym przypadku dopracowane zawieszenie idealnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni i nawet duże, poprzeczne garby nie powodują strat w wygodzie.

Artykuł sponsorowany
Mercedes
Powiązane tematy:Mercedes EQC