Próbę podjęła firma Edo Competition, która słynie z tuningu ekskluzywnych pojazdów. Specjaliści z Ahlen opracowali zestaw zwiększający pojemność 12-cylindrowego silnika z 6,0 do 6,3 litra. Modyfikacjom poddano także głowice, rozrząd oraz układy dolotowy i wydechowy. Uzyskano w ten sposób 840 KM i 780 Nm. Klienci, którzy będą narzekali na niedobór mocy mogą zdecydować się na zdemontowanie tłumików. Prosta czynność podnosi moc silnika do ponad 860 KM!

Sięgnięcie po elementy najwyższej próby pozwoliło na podniesienie maksymalnych obrotów silnika. W bolidzie firmy Edo ogranicznik interweniuje przy 9600 obr./min! To najlepszy rezultat wśród obecnie dostępnych samochodów z 12-cylindrowymi silnikami.

Z potężną mocą zmaga się zmodyfikowane sprzęgło. Firma Edo proponuje klientom sprzęgła z okładzinami wyścigowymi oraz drogowymi. Poprawki nie ominęły też skrzyni biegów. Seryjna przekładnia potrzebuje na zmianę biegu 0,11 sekundy. Inżynierom z Edo udało się skrócić ten czas do imponujących 0,06 sekundy! Lepsze są tylko bolidy F1. W ich przypadku zmiana przełożenia trwa 0,04 s.

Równie duże wrażenie robią liczby opisujące osiągi samochodu. Edo Ferrari Enzo XX Evolution "katapultuje" się od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy. Na przyśpieszenie do 200 km/h auto potrzebuje 9 sekund, a sprint do 300 km/h trwa tylko 19 s! Prędkość maksymalną tuner określa na 390 km/h.

Opanowanie zmodyfikowanego Enzo ułatwia regulowane zawieszenie oraz pakiet aerodynamiczny, który zwiększa siłę dociskającą nadwozie do nawierzchni w trakcie jazdy z wysokimi prędkościami.

Wraz z Ferrari firma Edo proponuje klientom treningowe jazdy po torze wyścigowym pod okiem instruktora. Będą w nich uczestniczyć także mechanicy, którzy dopasują ustawienia podwozia oraz pakietu aerodynamicznego do upodobań kierowcy.

Tuner nie informuje o kosztach zaprezentowanych modyfikacji. By o nich myśleć, należy wejść w posiadanie Ferrari Enzo, czyli samochodu, który wyprodukowano w serii liczącej zaledwie 400 egzemplarzy.