Przód kompaktowej Giulietty z wyraźnymi przetłoczeniami maski oraz owalnymi reflektorami nawiązuje do supersportowej Alfy Romeo 8C Competizione. Tylne klamki tradycyjnie ukryto na skraju okna, co wraz ze opadającą linią dachu nadaje Alfie wyglądu coupe.

Wnętrze wystylizowano z włoskim rozmachem, nie oszczędzając na materiałach wykończeniowych. Mimo efektownej sylwetki ilość przestrzeni w kabinie jest spora. Ścięty tył nie przeszkodził także w zaprojektowaniu pojemnego bagażnika. 350 litrów trudno uznać za rekordowy wynik, jednak to przyzwoita wartość w klasie kompaktowej.

Włoska nowość stoczy trudny bój o zaistnienie w coraz doskonalszym segmencie C.  Sukcesu na miarę Golfa szóstej generacji nie należy się spodziewać. Urodziwą, stylową i Alfę Romeo  klienci będą widzieli raczej w roli alternatywy dla kompaktowych modeli Audi, BMW i Seata.

Alfa Romeo rozpocznie dystrybucję Giulietty, mając w gamie cztery turbodoładowane wersje silnikowe. Podstawowa - 1.4 TB rozwija moc 120 KM. W przypadku 1.4 TB z elektrohydraulicznie sterowanym rozrządem Multiair kierowca będzie miał do dyspozycji 170 KM.

Gamę diesli otworzy 105-konny 1.6 JTDM. Więcej wrażeń dostarczy Alfa napędzana motorem 2.0 JTDM o mocy 170 KM.

Bolączką mocnych samochód z napędem na przednią oś są problemy z trakcją podczas dynamicznej jazdy. O prowadzenie nowej Alfy Romeo zadba elektroniczna kontrola trakcji i stabilności oraz system Q2, czyli mechaniczna blokada mechanizmu różnicowego.

Pracę poszczególnych systemów będzie uzależniona od trybu wybranego przełącznikiem Alfa DNA. Włoscy inżynierowie opracowali funkcje Dynamic, Normal oraz All Weather, która ułatwia eksploatację samochodu przy trudnych warunkach na drodze.

W późniejszym czasie oferta ma zostać uzupełniona przez sportową wersję z 235-konnym silnikiem 1750 TBi, jak również opcjonalną, zautomatyzowaną przekładnię z dwoma sprzęgłami. Najmocniejsza Giulietta będzie dostępna w specyfikacji Quadrifoglio Verde, którą wyróżnią sportowe akcenty w kabinie, pakiet ospojlerowania oraz utwardzone zawieszenie.