- SUV coupé Renault Arkana został poddany liftingowi i wizualnie upodabnia się do pozostałych ostatnio wprowadzonych modeli marki
- Auto będzie dostępne z jedną z trzech wersji wyposażenia, przy czym te mają oferować więcej w standardzie niż dotychczasowe
- Renault mocno stawia na hybrydowy napęd, który pozwala m.in. na pokonanie części trasy w trybie czysto elektrycznym
W październiku 2020 r. światło dzienne ujrzała europejska wersja Renault Arkany, SUV-a coupé. Od momentu wprowadzenia na rynek model ten znalazł już ponad 160 tys. nabywców i jak zapewnia producent, odegrał istotną rolę w walce o klientów poszukujących auta z segmentu C. Jedną z przyczyn popularności Arkany mają być chętnie wybierane wersje wyposażeniowe R.S. Line i E-Tech Engineered, a także napęd E-Tech full hybrid. Okazuje się, że ten znajduje się pod maską ponad 60 proc. Arkan sprzedanych w Europie w pierwszej połowie br.
Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoRenault Arkana zyskuje nową stylistykę
Jeszcze więcej do zaoferowania będzie miało nowe Renault Arkana, które właśnie zaprezentował francuski producent. Projekt nadwozia urzeczywistnia nową stylistykę marki — teraz na grillu znajdzie się logo Renault "Nouvel'R", które zostanie umieszczone na czarnym błyszczącym panelu łączącym reflektory. Listwa F1, która była charakterystycznym elementem wersji R.S. Line oraz E-Tech Engineered, teraz oferowana będzie w topowych wersjach, tj. techno i esprit Alpine, przy czym w tej pierwszej będzie miała kolor nadwozia, a w drugiej satynowej szarości.
Z tyłu nową Arkanę rozpoznamy m.in. po kloszach świateł, które mają lekko przydymiony kolor i strukturę kryształu. Do tego dochodzi również logo, które tak jak to umieszczone z przodu ma kolor czarnego chromu, dzięki czemu wizualnie współgra z taką samą barwą liter tworzących nazwę modelu oraz końcówką wydechu.
Próżno natomiast szukać chromowanych elementów. Ten znika z całej gamy. Teraz m.in. na grillu i obramowaniach szyb znajdą się różne rodzaje czerni, które w zależności od wersji zostaną wykończone klasycznym, satynowym lub błyszczącym czarnym lakierem. Klienci będą mogli przekonać się, czy ta zmiana wyszła Arkanie na lepsze, już niebawem, bo zamówienia na nowy model w zależności od kraju będzie można składać od lata 2023 r.
- Przeczytaj także: Renault Clio po liftingu. Sprawdziłem, co się zmieniło i czy warto się nim zainteresować
Renault Arkana — trzy wersje wyposażeniowe, bogatsze niż obecne
Najnowsze Renault Arkana będzie dostępne z jedną z trzech wersji wyposażenia: evolution, techno i esprit Alpine. Już w tej pierwszej standardem jest m.in. nawigacja wbudowana w system multimedialny Reanault Easy Link, a także możliwość bezprzewodowego łączenia się ze smartfonami z systemem Android oraz Apple CarPlay. Francuzi podkreślają, że umieszczony na panelu zegarów cyfrowy ekran chociaż ma przekątną 7 cali, to ma zauważalnie większą powierzchnię użytkową niż obecnie.
Wersję techno wyróżniają m.in. felgi, które teraz montowane były w wersjach R.S. Line oraz E-Tech Engineered, natomiast esprit Alpine nowe, ażurowe felgi 19". Dodatkowo topowa odmiana ma nowy spojler, a we wnętrzu fotele wykończone skórą Eco TEP i alcantarą.
Renault Arkana po liftingu — Francuzi stawiają na hybrydę
Pod maską najnowszej Arkany znajdziemy m.in. hybrydowy napęd E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Ten łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), współpracującym z inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.
- Przeczytaj także: Umarł Espace, niech żyje Espace. Sprawdziłem, czy zamiana w SUV-a wyszła legendzie Renault na dobre
Francuzi zwracają uwagę na funkcje "e-save". Dzięki niej w autach z systemem Multi-sense można ustawić układ hybrydowy tak, aby zachować minimum 40 proc. zapasu energii w akumulatorze. To ma wystarczyć, aby w razie konieczności móc przełączyć się na jazdę w trybie elektrycznym lub zapewnić wsparcie dla silnika spalinowego, np. na stromych górskich podjazdach.