Auto Świat Wiadomości Premiery Arkana teraz w stylu nowej fali Renault. Zmieniła się nie tylko stylistyka nadwozia

Arkana teraz w stylu nowej fali Renault. Zmieniła się nie tylko stylistyka nadwozia

Renault sukcesywnie ujednolica stylistykę swoich modeli. Tym razem przyszedł czas na przeprojektowanie Arkany, SUV-a z segmentu C. Przy okazji liftingu auta Francuzi wprowadzają nową wersję wyposażeniową esprit Alpine, a dotychczasowe mają oferować jeszcze więcej niż do tej pory.

Renault Arkana 2023Renault
  • SUV coupé Renault Arkana został poddany liftingowi i wizualnie upodabnia się do pozostałych ostatnio wprowadzonych modeli marki
  • Auto będzie dostępne z jedną z trzech wersji wyposażenia, przy czym te mają oferować więcej w standardzie niż dotychczasowe
  • Renault mocno stawia na hybrydowy napęd, który pozwala m.in. na pokonanie części trasy w trybie czysto elektrycznym

W październiku 2020 r. światło dzienne ujrzała europejska wersja Renault Arkany, SUV-a coupé. Od momentu wprowadzenia na rynek model ten znalazł już ponad 160 tys. nabywców i jak zapewnia producent, odegrał istotną rolę w walce o klientów poszukujących auta z segmentu C. Jedną z przyczyn popularności Arkany mają być chętnie wybierane wersje wyposażeniowe R.S. Line i E-Tech Engineered, a także napęd E-Tech full hybrid. Okazuje się, że ten znajduje się pod maską ponad 60 proc. Arkan sprzedanych w Europie w pierwszej połowie br.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Renault Arkana zyskuje nową stylistykę

Jeszcze więcej do zaoferowania będzie miało nowe Renault Arkana, które właśnie zaprezentował francuski producent. Projekt nadwozia urzeczywistnia nową stylistykę marki — teraz na grillu znajdzie się logo Renault "Nouvel'R", które zostanie umieszczone na czarnym błyszczącym panelu łączącym reflektory. Listwa F1, która była charakterystycznym elementem wersji R.S. Line oraz E-Tech Engineered, teraz oferowana będzie w topowych wersjach, tj. techno i esprit Alpine, przy czym w tej pierwszej będzie miała kolor nadwozia, a w drugiej satynowej szarości.

Z tyłu nową Arkanę rozpoznamy m.in. po kloszach świateł, które mają lekko przydymiony kolor i strukturę kryształu. Do tego dochodzi również logo, które tak jak to umieszczone z przodu ma kolor czarnego chromu, dzięki czemu wizualnie współgra z taką samą barwą liter tworzących nazwę modelu oraz końcówką wydechu.

Próżno natomiast szukać chromowanych elementów. Ten znika z całej gamy. Teraz m.in. na grillu i obramowaniach szyb znajdą się różne rodzaje czerni, które w zależności od wersji zostaną wykończone klasycznym, satynowym lub błyszczącym czarnym lakierem. Klienci będą mogli przekonać się, czy ta zmiana wyszła Arkanie na lepsze, już niebawem, bo zamówienia na nowy model w zależności od kraju będzie można składać od lata 2023 r.

Renault Arkana — trzy wersje wyposażeniowe, bogatsze niż obecne

Najnowsze Renault Arkana będzie dostępne z jedną z trzech wersji wyposażenia: evolution, techno i esprit Alpine. Już w tej pierwszej standardem jest m.in. nawigacja wbudowana w system multimedialny Reanault Easy Link, a także możliwość bezprzewodowego łączenia się ze smartfonami z systemem Android oraz Apple CarPlay. Francuzi podkreślają, że umieszczony na panelu zegarów cyfrowy ekran chociaż ma przekątną 7 cali, to ma zauważalnie większą powierzchnię użytkową niż obecnie.

Wersję techno wyróżniają m.in. felgi, które teraz montowane były w wersjach R.S. Line oraz E-Tech Engineered, natomiast esprit Alpine nowe, ażurowe felgi 19". Dodatkowo topowa odmiana ma nowy spojler, a we wnętrzu fotele wykończone skórą Eco TEP i alcantarą.

Renault Arkana po liftingu — Francuzi stawiają na hybrydę

Pod maską najnowszej Arkany znajdziemy m.in. hybrydowy napęd E-Tech full hybrid o mocy 145 KM. Ten łączy dwa silniki elektryczne (silnik elektryczny o mocy 36 kW i wysokonapięciowy rozrusznik-alternator typu HSG – High-Voltage Starter Generator o mocy 18 kW) z 4-cylindrowym benzynowym silnikiem spalinowym 1,6 l o mocy 69 kW (94 KM), współpracującym z inteligentną, wielotrybową skrzynią biegów ze sprzęgłem kłowym i akumulatorem trakcyjnym o pojemności 1,2 kWh.

Francuzi zwracają uwagę na funkcje "e-save". Dzięki niej w autach z systemem Multi-sense można ustawić układ hybrydowy tak, aby zachować minimum 40 proc. zapasu energii w akumulatorze. To ma wystarczyć, aby w razie konieczności móc przełączyć się na jazdę w trybie elektrycznym lub zapewnić wsparcie dla silnika spalinowego, np. na stromych górskich podjazdach.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków